אמן הווידיאו שמנסה להפוך את היוצרות

בתערוכתו החדשה במוזיאון תל אביב בנה האמן בן הגרי אטלייה של קדר ומציג סרט שבו הוא עצמו מגלם את תפקיד הכד. הוא מסביר מדוע ניסה להפוך כד ויוצרו

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שני ליטמן
שני ליטמן

את הפרויקט החדש שלו שיוצג החל ממחר (חמישי) במוזיאון תל אביב מגדיר בן הגרי כ"ניסיון להפוך את היוצרות". באולם שבו מוצג הפרויקט, תחת הכותרת "רצונו של קדר", בנה הגרי אטלייה של קדר, המונח על במה מסתובבת. כל הפרטים בחדר — כדים עשויים, גושי חימר, כלי עבודה שונים, כיסא ושולחן — מסתובבים סביב ציר מרכזי, שהוא עצמו סטטי — גוש החימר המונח על האובניים, שעליו עובד ברגע הנתון הזה הקדר. הקדר עצמו לא נוכח בחדר, אלא רק בסרט וידיאו שמוקרן על מסך גדול לצד הבמה המסתובבת. כשהבמה מפסיקה להסתובב מופנית תשומת הלב אל הווידיאו, שבדיוק מתחיל. בסרט נראה אותו חלל עבודה בדיוק, והפעם הקדר נמצא שם ויוצר את הכד. גם בסרט הבמה מסתובבת סביב הכד, בהיפוך תפקידים לעומת מעשה הקדרות, שבו האובניים הם שמסתובבים בעוד כל השאר נייח. ברגע מסוים בסרט הצופים נכנסים אל תוך התנור, ומקבלים את נקודת מבטו של כד החרס הנשרף. את תפקיד הכד מגלם הגרי עצמו, כשגופו מרוח בחימר.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ