אין היום אמנות. רק עסק כלכלי

סיפור חייה של דורית לויטה הרטן, האוצרת במוזיאון פתח תקוה את התערוכה "מדהים! מהמם! מופלא!" שעוסקת במדע בדיוני, הציב אותה במקום עצמאי ונטול מורא. בשיחה היא מסבירה למה העבודות של איי וייוויי וג'ף קונס אינן אמנות ומדוע היוצרים הישראלים אינם פורצים

שני ליטמן
שני ליטמן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שני ליטמן
שני ליטמן

כשהאוצרת דורית לויטה הרטן היתה בת 12, היא היתה לדבריה התלמידה הכי גרועה באזור הים התיכון. מרוב ייאוש, הוריה החליטו שכדאי שתתמקד במקצוע אחד בלבד — אנגלית. הם קנו לה ספר מדע בדיוני, ומאז זה הפך לז'אנר החביב עליה.

"בשנים ההן, אם היית אומרת שאת קוראת סיינס פיקשן, זה היה מביך, כי זה נחשב לספרות נמוכה. אבל היו כמה פרמטרים במדע הבדיוני שריתקו אותי מהתחלה. אחד מהם היתה התחושה של הפליאה. זו הסיבה שאת קוראת את זה בעצם, כדי להגיע לתחושה שיותר מאוחר הבנתי שקוראים לה 'הנשגב'. ובסיינס פיקשן לנשגב הזה יש גם צד גרוטסקי לגמרי, שמאזן אותו".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ