שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

תערוכת משה גרשוני בברלין: בין השבר המערבי לשבר הישראלי

אורי דסאו, שאצר ב-2014 את תערוכתו של גרשוני בברלין, כותב על האופן שבו הציור שלו ניתן להגדרה במונחים של פרפורמנס, וכיצד ציור זה הוא גם מדיום של שפה, זיכרון, היסטוריה ואיקונוגרפיה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי דסאו

עם מותו היום (ראשון) של משה גרשוני אנחנו מאבדים מופת גדול של הישראלי היפה, מהיפים שהיו. הביטוי הזה נטען במשמעות חדשה כשאני מייחס אותו לגרשוני. איתו הישראלי היה גם עברי, יהודי (כמסמן של אחרות עקשנית) ואיש תרבות המערב, המעבד את השבר שהנחילו לנו המודרניות המערבית והפרויקט הישראלי, ביחס להצהרת הכוונות שבבסיסם. במובן זה, גרשוני הוא לא רק מה שאבד אלא גם אופק שיש לשאוף לו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ