בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תערוכת משה גרשוני בברלין: בין השבר המערבי לשבר הישראלי

אורי דסאו, שאצר ב-2014 את תערוכתו של גרשוני בברלין, כותב על האופן שבו הציור שלו ניתן להגדרה במונחים של פרפורמנס, וכיצד ציור זה הוא גם מדיום של שפה, זיכרון, היסטוריה ואיקונוגרפיה

20תגובות
תערוכתו של משה גרשוני, "לא אבא ולא אמא", בגלריה הלאומית החדשה בברלין
עוזי צור

עם מותו היום (ראשון) של משה גרשוני אנחנו מאבדים מופת גדול של הישראלי היפה, מהיפים שהיו. הביטוי הזה נטען במשמעות חדשה כשאני מייחס אותו לגרשוני. איתו הישראלי היה גם עברי, יהודי (כמסמן של אחרות עקשנית) ואיש תרבות המערב, המעבד את השבר שהנחילו לנו המודרניות המערבית והפרויקט הישראלי, ביחס להצהרת הכוונות שבבסיסם. במובן זה, גרשוני הוא לא רק מה שאבד אלא גם אופק שיש לשאוף לו. ב–2014 אודו קיטלמן ואנוכי אצרנו את תערוכתו של גרשוני בגלריה הלאומית החדשה (נויה נציונל גלרי) בברלין. קראנו לה "לא אבא ולא אמא",...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו