טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למי שייכת ההיסטוריה הישראלית המצולמת?

לכתבה

מותו של הצלם דוד רובינגר העצים את הדיון המשפטי, התקשורתי, הציבורי והמוסרי סביב מעמדו של תצלום הצנחנים בכותל המערבי במלחמת ששת הימים. האם לאדם פרטי או לגוף מסחרי יכולה להיות בעלות על תיעוד כזה, או שמא מדובר ברכוש לאומי?

תגובות

את התצלום החשוב ביותר שלו, אשר נהפך לסמלו המסחרי, הצלם דוד רובינגר, שמת בשבוע שעבר בגיל 92, כלל לא העריך מבחינה מקצועית. "זה הצילום הכי מפורסם, אבל בתור צילום התמונה לא שווה הרבה", אמר חתן פרס ישראל לפני כשנתיים לערוץ הכנסת. "זה נחשב צילום לא טוב צילומית: רבע פרצוף מימין מוסתר, באמצע צץ אף, בצד שמאל חצי פרצוף", פירט. רובינגר לא ראה בתצלום הצנחנים בכותל מ–1967 את פאר יצירתו. כפי שהעיד, הוא חשב תחילה כי התצלום המשמעותי יותר משחרור העיר העתיקה הוא זה שבו תיעד את הרב הצבאי הראשי, שלמה גורן, תוקע בשופר ברחבת הכותל. עם זאת, להיסטוריה היו תוכניות אחרות, ומכל התמונות של מלחמת ששת הימים דווקא...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות