מסירה את הרעלה: תערוכה בצרפת עוסקת באחת המחלוקות הבולטות והמדכדכות במדינה

שנים רבות לפני שהחיג'אב והרעלה הסעירו את צרפת, כיסויי הראש והפנים היו לרוב חסרי משמעות דתית ונועדו להגן מהשמש, להפגין עושר או לפתות. תערוכה בצרפת מנסה להציג מבט רחב על הנושא שמושך כיום פופוליסטים וגזענים

ג'ייסון פרגו, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ג'ייסון פרגו, ניו יורק טיימס

לפני כ–500 שנה, ב–1518 או 1519, התיישב האמן הפלמי ברנרד ואן אורלי לצייר את דיוקנה של מרגרט מאוסטריה, אחת הנשים החזקות באירופה של ימי הרנסנס. בגיל שלוש היא היתה מלכת צרפת, בגיל 27 היתה יורשת עצר בהולנד. בדיוקן, שיועתק בהמשך ברחבי אירופה, הנציח אותה ואן אורלי בדמות פוליטיקאית חסונה ומאופקת. שפתיה קפוצות, ידיה יציבות, שרשרת תפילה משתרבבת מבין שתי אצבעות. היא מפנה את מבטה הצדה, כאילו בוחנת דבר מה. ראשה, הממסגר פנים צחות כפורצלן, עטוף במצנפת נזירות לבנה שמכסה גם את אוזניה וצווארה. זו נועדה להעיד על נאמנותה לבעלה המנוח, ולא פחות מכך, על הסמכות הפוליטית שלו שהיא תובעת לעצמה. כל עוצמת מעמדה מתרכזת בכיסוי הראש הזה. אדיקות ועוצמה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ