שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

האם מלון אלמא הוא הצלה של אוצר אדריכלי או ביטוי להשתלטות ההון על האמנות?

פרשת בית מבטחים בזכרון יעקב, שכללה שנים ארוכות של תכנון, התנגדויות וסערות, מסתיימת עתה עם פתיחתו של מלון אלמא החדש ובתוכו מרכז אמנויות. השיפוץ והשינוי של המבנה ההיסטורי בידי בעלת ההון לילי אלשטיין מעורר שאלות על הקשר בין הון פרטי לתרבות

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מלון אלמא החדש בזכרון יעקבצילום: איתי סיקולסקי

מול הכניסה למלון אלמא החדש בזכרון יעקב, בתוך פאטיו שנשקף מהלובי, מוצב פסל שיש ענק של האמנית סיגלית לנדאו. הפסל מתאר גבר ואשה הדוחפים יחד אבן, במעין פרפראזה זוגית על מיתוס סיזיפוס. לילי אלשטיין, הבעלים של המלון ושל מרכז האמנויות השוכן בתוכו ואחת התומכות העיקריות בלנדאו, הזמינה את הפסל הזה למרכז שפתחה בתחילת החודש בבניין האיקוני של האדריכל יעקב רכטר, שבו שכן פעם בית ההבראה ההסתדרותי של חברת מבטחים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ