שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
צפי סער
צפי סער
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צילום: לירון ברייר-דנציגר
צפי סער
צפי סער

בית. עוד בית. בתים יפים, פרטיים, מהודרים. שביל מוביל אל בית אחר, משותף. חדר מדרגות. כיכר עירונית. בית ספר. ועוד מקומות, כל מיני מקומות. כל אלה מופיעים בתצלומיה של האמנית לירון ברייר־דנציגר, שיוצגו בתערוכה שתיפתח ב-23 בחודש בבית האמנים בתל אביב.

כל המקומות האלה, שבתצלומים, הם זירות פשע פוטנציאליות.ברייר־דנציגר צילמה אותם במסע שערכה, מסע אמנותי, אישי וחברתי. התמונה הראשונה שצילמה היתה תמונת הבית שבו היא הותקפה מינית על ידי אבא של חברתה, כשהיתה בת שמונה שנים. בעקבות הצילום הזה היא יצרה קשר עם עוד כ-25 נשים שהותקפו מינית בילדותן ובנעוריהן וצילמה את המקומות שבהם אירעו התקיפות. בחלק מהמקרים התלוו אליה הנשים, במקרים אחרים נתנו לה כתובת והיא הלכה לשם וצילמה. אחר כך בא עוד תהליך ארוך של עיבוד החומרים שנאספו. "חוסר עניין לציבור" — זה שם התערוכה של ברייר־דנציגר. כשם העילה המשטרתית שניתנה לסגירת התלונה שהגישה בזמנה יחד עם הוריה, כפי שקורה לתלונות רבות אחרות על אלימות מינית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ