כך נהפכו הביאנלות לאמנות למלכודות תיירים

לפחות עשר ביאנלות וטריאנלות לאמנות ייפתחו השנה ברחבי העולם ויזרימו כסף וסיקור תקשורתי נרחב לערים המארחות. התפשטות התופעה מעוררת ביקורת חריפה, שלפיה הביאנלות מציעות גרסאות קלות לעיכול של נושאים פוליטיים וחברתיים רותחים

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מרווין גיי צ'טווינד, "Jesus and Barabbas puppet show”, 2014. היצירה תוצג בביאנלה בליוורפול
מרווין גיי צ'טווינד, "Jesus and Barabbas puppet show”, 2014. היצירה תוצג בביאנלה בליוורפולצילום: marvin gaye chetwynd / sadie col
גליה יהב

תערוכות הענק הבינלאומיות השתלטו על עולם האמנות עד כדי כך שיש לתופעה שם, "הביאנליזציה של האמנות". בין הסיבות העיקריות לפריחת הביאנלות ולשגשוגן נמנות הגלובליזציה שהשתלטה על כל היבט של החיים החברתיים וההתקדמות הטכנולוגית שהביאה לניידות גבוהה מתמיד וכוללת צורכי תיירות עירונית מתעדכנים תדיר, לצד דורות חדשים של אמנים ואוצרים שאינם קשורים בעבותות למדינות המוצא שלהם אלא זזים במהירות בעולם של גבולות פתוחים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ