שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

אתא המחודש הוא געגוע מזויף לישראל הישנה

פועלי כל הארץ, רוצו לקנות בגדים: אתא נפתח מחדש. מה המשמעות של חידוש הסמל הלאומי הזה, והאם יש בו בשורה לעיצוב הישראלי ולתעשיית האופנה המקומית, 
או שלא מדובר ביותר מגימיק?

שחר אטואן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פועלת ליד מכונות, המפעל בקריית אתא, 1947
המפעל בקריית אתא, 1947צילום: זולטן קלוגר / לע"מ

אתא חוזרת. כך הכריזו הכותרות שליוו בשבועות האחרונים את פתיחת הבוטיק הראשון של מה שנותר ממפעל הטקסטיל החלוצי מאז סגירתו בשנת 1985. ומאחורי הכותרות מסתתרת מציאות: בוטיק קטן שנחנך בבניין משומר בחלקו הדרומי של רחוב אלנבי בתל אביב ובו שלל פריטים מעוצבים למכירה – בגדים בעיקר, אבל גם נעליים ותיקים ומוצרים משלימים של סגנון חיים כגון סבונים, תמציות ריחניות, כלי כתיבה וכלי מיטה; כולם ברוח החברה והמפעל ההם והתקופה ההיא (המפעל של אתא אמנם פעל בין השנים 1934-1985, אך בזיכרון הקולקטיבי נצרב פרק זמן מסוים של פעילותו בעשור הראשון להקמת המדינה, אז הונהגה בישראל מדיניות הקיצוב הממשלתית ובאתא ייצרו ביגוד שחולק לציבור הרחב לפי נקודות). על כל הסחורות מוטבע הלוגו המקורי של אתא, שמתנוסס גם בשתי החזיתות של הבוטיק הפינתי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ