שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

דטרויט או ג'אקרטה: איפה תצוץ סצינת האמנות הבאה?

לא ניו יורק, לא לונדון ואפילו לא ברלין: מוקדי אמנות חדשים צצים במקומות מפתיעים, כאלה שנחשבו פעם נידחים, ועצם ההגדרה של מרכז ושוליים מתמסמסת בעולם האמנות העכשווי. מקלוז' שברומניה דרך ג'קארטה שבאינדונזיה ועד דקאר 
שבסנגל — היכן תיוולד הסצינה הבאה ולאן ינוּוט הכסף הגדול של השוק הזה

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יריד ארט באזל בהונג קונג במארס השנה, פרט מהעבודה "שנדלירים לחמש ערים" של האמן הדרום־קוריאני קיונגה האם
יריד ארט באזל בהונג קונג במארס השנה, פרט מהעבודה "שנדלירים לחמש ערים" של האמן הדרום־קוריאני קיונגה האם צילום: ANTHONY WALLACE / AFP

ב-1 בפברואר 2001 פתח מוזיאון הטייט מודרן בלונדון את תערוכת הנושא הגדולה הראשונה שלו. התערוכה המונומנטלית והיומרנית, שנקראה סנצ'ורי סיטי (עיר המאה), ביקשה לשרטט את ההיסטוריה של אמנות המאה ה–20 דרך מרכזי האמנות שבהם נוסדה – וינה בין השנים 1908-1918, פריז בין 1905-1915, מוסקבה ב–1916-1930, ובהמשך ריו דה ז'נירו, לאגוס, ניו יורק וטוקיו. את המילניום הקודם חתמו שתי ערים בו בזמן – לונדון ומומבאי. שם, על פי אוצרי התערוכה, התרכזה הפעילות האמנותית שמשכה את מרבית תשומת הלב באותן שנים. ואולם, באותם רגעים ממש כבר החלה לשגשג מֶכה אמנותית חדשה של תחילת האלף החדש – ברלין. בשנים הבאות עתידים לפקוד אותה גדודים של אמנים צעירים מכל העולם, נהנים מעלות המחיה הנמוכה יחסית, מחללי המגורים המרווחים, מהחומרים ההיסטוריים שהעיר מספקת ומהרצון של גרמניה לשקם את תדמיתה של העיר המחולקת לשעבר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ