הצלם רוג'ר באלן עונה לטענה שהוא מנצל את מושאי הצילום שלו - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הצלם רוג'ר באלן עונה לטענה שהוא מנצל את מושאי הצילום שלו

לכתבה
"Platteland": התאומים דרסי וקייסי, מערב טרנסוול, דרום אפריקה, 1993רוג'ר באלן

הצלם האמריקאי לא מכר אף תמונה עד גיל 50, אבל אז התפרסם בזכות תיעוד עיירות ספר בדרום אפריקה. בראיון עמו באלן מספר על שיתוף הפעולה עם להקת "די אנטוורד", מסביר למה הוא לא מצלם בסמארטפון וכבר לא מזהה דמיון בין דרום אפריקה לישראל

12תגובות

ביובל הראשון לחייו הוא ניסה להתחמק מהייעוד שלו, אותו הגדיר רק כתחביב וכתרפיה. למד לדוקטורט בגאולוגיה ואז עבד כחוקר מחצבים, נסע כל בוקר למעבדתו ביוהנסבורג ולמכרות בסביבה, וכשסיים לעבוד — יצא לצלם. "גאולוגיה, כמו אמנות, מלאה במטאפורות ועוסקת ביסודות העולם", אומר רוג'ר באלן בשיחת טלפון מיוהנסבורג, "אני עדיין מצלם מתוך תשוקה ולא מתוך מחשבה על שוק האמנות או כדי להתפרנס, זו אותה חוויה אקזיסטנציאלית, מסע פנימי פסיכולוגי, שבעזרתו אני מנסה להבין את עצמי. עד גיל 50 לא מכרתי אף תמונה. אם הייתי רק מצלם — כנראה שהייתי פושט את הרגל ונאלץ להפסיק. אני מציע לסטודנטים שאני פוגש בראש ובראשונה — לרכוש מקצוע אחר....

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות