האמנית שמזיזה את השוליים החברתיים אל חזית עולם האמנות הישראלי - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האמנית שמזיזה את השוליים החברתיים אל חזית עולם האמנות הישראלי

לכתבה
עבודה של ורד נסים (ללא כותרת), 2005–2011. כעס דרך פילטריםמרים גבעון

בעבודות שלה, שבהן היא רותמת את היחסים במשפחתה הפרטית ליצירת אמנות מעמדית, ורד נסים מציבה את הוריה בפוזיציות שנראות משפילות אך מאפשרת להם לשטוח את סיפורם. כעת מסבירה האמנית, הנחשבת לאחד הקולות הייחודיים באמנות הישראלית כיום, מנין נובעת מחויבותה העמוקה להעניק פה וקול ל"דור השותק" של ההורים

34תגובות

בכל היצירות שלה, ורד נסים שותקת. לא רק בצילומי סטילס או במיצבים, אלא גם בעבודות הווידיאו הרבות שהיא יוצרת. השתיקה הזאת מתחילה להעיק כשצופים בעבודות ברצף, מכיוון שהעבודות עצמן דווקא אינן שותקות. במרביתן מופיעים הוריה, בדמות עצמם או כטקסט מושמע. מי שמדברת בדרך כלל זו אמה של נסים, אסתר. היא מדברת על חייה, על ההורות שלה, על יחסה לאמנות של ורד, על עבודות הניקיון שעסקה בהן, על יחסה למעבידיה, לסביבתה, למדינה שבה גדלה ויצרה משפחה, על בן זוגה וילדיה, על העשירים והעניים, על המזרחים. בחלק מהעבודות מופיעה גם נסים עצמה. ובכולן שתיקתה עקשנית, מתריסה, חונקת. קשה מאוד להפריד את נסים מהוריה, כבר מהרגע...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות