ה"דוקומנטה" באתונה היא נשף המסכות של אירופה

הרעיון לפצל את תערוכת הענק "דוקומנטה" בין גרמניה ליוון נראה מבריק ב–2013, כשאלה היו שני הקטבים ביניהם היטלטלה אירופה. עם הפתיחה לפני עשרה ימים באתונה התברר שההיסטוריה מהירה מהאמנות, וכל ניסיון לרתום את האחת לשנייה יסתיים בפרפורמנס תלוש ואף ריקני

שאול סתר
שאול סתר
אתונה
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בו דיק, 22 מסכות, 1990–2012 . מוצגות בדוקומנטה באתונה
בו דיק, 22 מסכות, 1990–2012 . מוצגות בדוקומנטה באתונהצילום: Mathias Voelzke

לפתע נכנסה אנגלה מרקל למוזיאון הלאומי לאמנות עכשווית באתונה. בבלייזר אדום ומכנסיים שחורים, היא שילבה את כפות ידיה ופערה בכל אחת מהן פתח בין האגודל לאצבע, בתנועה שנודעה זה מכבר כמחוות ההקשבה הנינוחה והסמכותית שלה. רבים התגודדו סביבה בקומת הכניסה למוזיאון, או צפו בה מן הקומות העליונות. ההתרגשות היתה רבה. לא רק משום שמרקל, קנצלרית גרמניה ו״האדם החזק באירופה״ פרשׂה את חסותה על הארוע והגיעה לימיה הראשונים של הדוקומנטה ה–14, תערוכה שנערכת אחת לחמש שנים בקאסל, והשנה מתפצלת בין קאסל לאתונה. אלא גם כיוון שהיא נעמדה ליד עבודתה של מרטה מינוחין — קופסה גדולה פתוחה המונחת על הרצפה, מעין מגרש חול מלא באלפי זיתים, וכותרתה ״תשלום החוב היווני לגרמניה בזיתים ובאמנות״.

תגובות