"שניים" של לואיז בורז'ואה: תערוכה שקשה להסיר ממנה את העיניים - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"שניים" של לואיז בורז'ואה: תערוכה שקשה להסיר ממנה את העיניים

לכתבה
עבודות של בורז'ואה במוזיאון תל אביבאלעד שריג © קרן איסטון, ברשיון VAGA ניו יורק

התערוכה של בורז'ואה במוזיאון תל אביב מציגה הכפלות משתנות שיונקות בין השאר מהזוגיות הסבוכה של הוריה. הריכוז והריבוד שבעבודות מוליכים אותן עד שורש הדברים הקשה

9תגובות

"בחזיון הראווה של ההזדווגות ההורית, אני פוחדת ואני לא מוגנת — אמי עזבה אותי חסרת כלי נשק — אינני יכולה להגן על עצמי, איש אינו עוזר לי, אני אאוטסיידרית, אין לי שום עמדה או מקום בחברה". את המילים הללו כתבה אשה בסוף שנות ה–40 לחייה, נשואה ואם לשלושה בנים, אמנית מוכרת — ציירת, רשמת ופסלת שמציגה בגלריות נחשבות בניו יורק, ארוגה בחיים החברתיים והיצירתיים בעיר שבתקופה ההיא, סוף שנות ה–50 של המאה ה–20, ביססה את עצמה כמרכז אמנותי עולמי. ועם זאת האשה, שהיגרה מפריז לניו יורק 20 שנה קודם לכן, מבינה את עצמה לא כרעיה ולא כאם אלא כילדה בודדה ועזובה, המתייחסת מבחוץ אל מעשה ההזדווגות — "הזדווגות הורית" — שממנו...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות