"דימויי חומה אינם אמנות פוליטית. הם תוצאה של עצלנות, אופורטוניזם וחוסר דמיון"

אמנות פוליטית טובה היא לא זו שפוליטיקאים מצליחים להבין, משרד החינוך מזיק לאמנות הרבה יותר ממשרד התרבות ואין כל רע ביצירות בעלות פוטנציאל סחירות גבוה. בראיון ראשון מאז מינויו שוטח דורון רבינא, האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב, את חזונו

שאול סתר
שאול סתר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דורון רבינא במוזיאון תל אביב
דורון רבינא במוזיאון תל אביב. "יש הרבה רעש רקע פוטוגני סביב מה שקורה לתרבות"צילום: דניאל צ'צ'יק
שאול סתר
שאול סתר

משרדו של דורון רבינא במוזיאון תל אביב אינו גדול. תכולתו מועטה וארגונו חמור: על השולחן מונחים מספר ספרים וקטלוגים בערימות ישרות, על לוח שעם תלויים בשתי וערב כמה דימויים מוקטנים. החדר חף מעבודות אמנות: אין בו ציורים, תצלומים, או אובייקטים פיסוליים. אין בנזירות המעין־מודרניסטית הזו כדי להטעות: רבינא הגיע למוזיאון להלך בו בגדולות. "אני רוצה ליצור מוזיאון שמשנה דפוסי מחשבה, שיוצר סדק בתובנות קיימות או שמקשיח תובנות חדשות. כשם שהאמנות דורשת מהאנשים להשתנות בעקבות המפגש איתה, כך גם המוזיאון ידרוש מהמבקרים בו לצאת ממנו קצת אחרים". רבינא מבקש להשיב למוזיאון את מקומו המרכזי, בליבה של העשייה התרבותית בתל אביב: להפוך אותו ל"כיכר העיר", למרכז "מחולל שיח" שבו מתקיים דיון תרבותי ואמנותי חי.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ