בעקבות שלמה כהן-אברבנאל: יהודי־ערבי, אמן־מרגל - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בעקבות שלמה כהן-אברבנאל: יהודי־ערבי, אמן־מרגל

לכתבה
תמיר צדוק בקהיר, מתוך עבודת הווידיאו שלו "אמנות - סיפור כיסוי". מחפש ציור של שארדובל (כהן-אברבנאל) שכנראה נמצא בעירמתוך הווידאו אמנות "אמנות - סיפור כיסוי" 2017

בעבודת הווידיאו החכמה והמפתיעה שלו, נוסע תמיר צדוק לקהיר כדי להתחקות אחר שלמה כהן־אברבנאל, מראשי המוסד הישראלי שהתחזה לאמן צרפתי במצרים. בדרך, הוא יוצר את דמותו שלו ומראה את כוחה הפוליטי של ההתחזות

תגובות

תערוכתו של תמיר צדוק במוזיאון תל אביב חגה סביב עבודת וידיאו חדשה, ״אמנות – סיפור כיסוי״. זו מרשימה, חכמה ומפתיעה. היא מצליחה לערוך מהלך לא שכיח, בוודאי לא במחוזותינו: היא מתמקמת בדיון ציבורי ער ומודלק – ההיסטוריה היהודית־ערבית של המזרחים בישראל — שבו הקואורדינטות נמתחו והעמדות הוסדרו; היא חוברת אליו ועם זאת לא נעתרת לו לגמרי. במקום להדגים את הנחותיו ונתיביו, לבצע אותם באמצעים אמנותיים, מראה העבודה של צדוק משהו שהשיח הפוליטי וכן הדיון האינטלקטואלי לא מצליחים להגיע אליו, או שאולי מבליעים אותו לטובת בהירות הטיעון וציפוף השורות. המעשה האמנותי פוער כאן פתח ייחודי לו. בעבודה מתחקה צדוק אחר דמותו של...

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר מחוברים לעולם הדיגיטל? הירשמו כעת לדיוור השבועי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות