בעקבות שלמה כהן-אברבנאל: יהודי־ערבי, אמן־מרגל

בעבודת הווידיאו החכמה והמפתיעה שלו, נוסע תמיר צדוק לקהיר כדי להתחקות אחר שלמה כהן־אברבנאל, מראשי המוסד הישראלי שהתחזה לאמן צרפתי במצרים. בדרך, הוא יוצר את דמותו שלו ומראה את כוחה הפוליטי של ההתחזות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תמיר צדוק בקהיר, מתוך עבודת הווידיאו שלו "אמנות - סיפור כיסוי"
תמיר צדוק בקהיר, מתוך עבודת הווידיאו שלו "אמנות - סיפור כיסוי". מחפש ציור של שארדובל (כהן-אברבנאל) שכנראה נמצא בעירצילום: מתוך הווידאו אמנות "אמנות - סיפור כיסוי" 2017
שאול סתר
שאול סתר

תערוכתו של תמיר צדוק במוזיאון תל אביב חגה סביב עבודת וידיאו חדשה, ״אמנות – סיפור כיסוי״. זו מרשימה, חכמה ומפתיעה. היא מצליחה לערוך מהלך לא שכיח, בוודאי לא במחוזותינו: היא מתמקמת בדיון ציבורי ער ומודלק – ההיסטוריה היהודית־ערבית של המזרחים בישראל — שבו הקואורדינטות נמתחו והעמדות הוסדרו; היא חוברת אליו ועם זאת לא נעתרת לו לגמרי. במקום להדגים את הנחותיו ונתיביו, לבצע אותם באמצעים אמנותיים, מראה העבודה של צדוק משהו שהשיח הפוליטי וכן הדיון האינטלקטואלי לא מצליחים להגיע אליו, או שאולי מבליעים אותו לטובת בהירות הטיעון וציפוף השורות. המעשה האמנותי פוער כאן פתח ייחודי לו.

תגובות