שערוריית הדוקומנטה בקאסל: רציתם אתונה? קיבלתם - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שערוריית הדוקומנטה בקאסל: רציתם אתונה? קיבלתם

לכתבה
"פרתנון הספרים", עבודתה של האמנית הארגנטינאית מרתה מנוחין, שהוצבה בדוקומנטה בקאסל, ספטמבר 2017Jens Meyer/אי־פי

פיצול הדוקומנטה והצגתה באתונה בנוסף לקאסל כמעט והביא לחיסול כלכלי של אחד מאירועי האמנות החשובים בעולם. ואולי בעצם מדובר בפעולת אמנות רדיקלית שמטרתה לחלק את ההון בין יוון פושטת הרגל לגרמניה?

9תגובות

אירוע האמנות המרכזי בשנת 2017 היה הדוקומנטה ה–14, אבל כעת נראה כי מלוא מובנה יינתן לה רק לאחר סיומה, ולאו דווקא מתוך מה שהוצג בה. בספטמבר נסגרה התערוכה ומאז רק סוערות הרוחות סביבה: המהלך האמנותי ה"שערורייתי" שהובילה פינה את מקומו לשערוריה מסוג אחר. תערוכת הענק הבינלאומית, שמתקיימת אחת לחמש שנים מאז שנות ה–50 בעיר הגרמנית קאסל, שינתה השנה את פניה באופן ניכר: היא פוצלה לשתי ערים — אתונה וקאסל; הגדילה את משך התצוגה (מ–100 ימים ל–163); נוהלה בידי צוות אוצרותי גדול שהציע דגם של "אוצרות אופקית"; והכריזה על עמדה ביקורתית ביחס למערך הפוליטי והכלכלי השליט שניצבת בבסיסה. אבל השערורייה הכלכלית שפרצה...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות