שערוריית הדוקומנטה בקאסל: רציתם אתונה? קיבלתם

פיצול הדוקומנטה והצגתה באתונה בנוסף לקאסל כמעט והביא לחיסול כלכלי של אחד מאירועי האמנות החשובים בעולם. ואולי בעצם מדובר בפעולת אמנות רדיקלית שמטרתה לחלק את ההון בין יוון פושטת הרגל לגרמניה?

שאול סתר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"פרתנון הספרים", עבודתה של האמנית הארגנטינאית מרתה מנוחין, שהוצבה בדוקומנטה בקאסל, ספטמבר 2017
שאול סתר

אירוע האמנות המרכזי בשנת 2017 היה הדוקומנטה ה–14, אבל כעת נראה כי מלוא מובנה יינתן לה רק לאחר סיומה, ולאו דווקא מתוך מה שהוצג בה. בספטמבר נסגרה התערוכה ומאז רק סוערות הרוחות סביבה: המהלך האמנותי ה"שערורייתי" שהובילה פינה את מקומו לשערוריה מסוג אחר. תערוכת הענק הבינלאומית, שמתקיימת אחת לחמש שנים מאז שנות ה–50 בעיר הגרמנית קאסל, שינתה השנה את פניה באופן ניכר: היא פוצלה לשתי ערים — אתונה וקאסל; הגדילה את משך התצוגה (מ–100 ימים ל–163); נוהלה בידי צוות אוצרותי גדול שהציע דגם של "אוצרות אופקית"; והכריזה על עמדה ביקורתית ביחס למערך הפוליטי והכלכלי השליט שניצבת בבסיסה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ