שערוריית הדוקומנטה בקאסל: רציתם אתונה? קיבלתם
לכתבהפיצול הדוקומנטה והצגתה באתונה בנוסף לקאסל כמעט והביא לחיסול כלכלי של אחד מאירועי האמנות החשובים בעולם. ואולי בעצם מדובר בפעולת אמנות רדיקלית שמטרתה לחלק את ההון בין יוון פושטת הרגל לגרמניה?
אירוע האמנות המרכזי בשנת 2017 היה הדוקומנטה ה–14, אבל כעת נראה כי מלוא מובנה יינתן לה רק לאחר סיומה, ולאו דווקא מתוך מה שהוצג בה. בספטמבר נסגרה התערוכה ומאז רק סוערות הרוחות סביבה: המהלך האמנותי ה"שערורייתי" שהובילה פינה את מקומו לשערוריה מסוג אחר. תערוכת הענק הבינלאומית, שמתקיימת אחת לחמש שנים מאז שנות ה–50 בעיר הגרמנית קאסל, שינתה השנה את פניה באופן ניכר: היא פוצלה לשתי ערים — אתונה וקאסל; הגדילה את משך התצוגה (מ–100 ימים ל–163); נוהלה בידי צוות אוצרותי גדול שהציע דגם של "אוצרות אופקית"; והכריזה על עמדה ביקורתית ביחס למערך הפוליטי והכלכלי השליט שניצבת בבסיסה. אבל השערורייה הכלכלית שפרצה...
תגובות
דלג על התגובותתודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
באפשרותך לקבל התראה בדוא"ל כאשר תגובתך תאושר ותפורסם.
אנא המתינו……
תודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
אירעה שגיאה בעת שליחת התגובה
אנא נסה שנית במועד מאוחר יותר