שערוריית הדוקומנטה בקאסל: רציתם אתונה? קיבלתם

פיצול הדוקומנטה והצגתה באתונה בנוסף לקאסל כמעט והביא לחיסול כלכלי של אחד מאירועי האמנות החשובים בעולם. ואולי בעצם מדובר בפעולת אמנות רדיקלית שמטרתה לחלק את ההון בין יוון פושטת הרגל לגרמניה?

"פרתנון הספרים", עבודתה של האמנית הארגנטינאית מרתה מנוחין, שהוצבה בדוקומנטה בקאסל, ספטמבר 2017
"פרתנון הספרים", עבודתה של האמנית הארגנטינאית מרתה מנוחין, שהוצבה בדוקומנטה בקאסל, ספטמבר 2017צילום: Jens Meyer/אי־פי
שאול סתר
שאול סתר
שאול סתר
שאול סתר

אירוע האמנות המרכזי בשנת 2017 היה הדוקומנטה ה–14, אבל כעת נראה כי מלוא מובנה יינתן לה רק לאחר סיומה, ולאו דווקא מתוך מה שהוצג בה. בספטמבר נסגרה התערוכה ומאז רק סוערות הרוחות סביבה: המהלך האמנותי ה"שערורייתי" שהובילה פינה את מקומו לשערוריה מסוג אחר. תערוכת הענק הבינלאומית, שמתקיימת אחת לחמש שנים מאז שנות ה–50 בעיר הגרמנית קאסל, שינתה השנה את פניה באופן ניכר: היא פוצלה לשתי ערים — אתונה וקאסל; הגדילה את משך התצוגה (מ–100 ימים ל–163); נוהלה בידי צוות אוצרותי גדול שהציע דגם של "אוצרות אופקית"; והכריזה על עמדה ביקורתית ביחס למערך הפוליטי והכלכלי השליט שניצבת בבסיסה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ