מה אפשר ללמוד מציור חוף ים של מתכנן הפיגוע במגדלי התאומים? - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מה אפשר ללמוד מציור חוף ים של מתכנן הפיגוע במגדלי התאומים?

לכתבה
חייל אמריקאי סוגר את השער למחנה X-ray, הנטוש כיום, שהיה המחנה הראשון בגואנטנמו ביי לפעילי אל קאעדה והטליבאן שנעצרו לאחר מתקפת הטרור ב-11.9.2001אי־פי

תערוכת אמנות של אסירים מכלא גואנטנמו, המוצגת עתה במנהטן, מחוללת סערה שמעורבים בה הפנטגון, חופש אמנותי ותחושת אשמה אמריקאית. שיחה עם האוצרת מחדדת את השאלה, הרלוונטית בימים של אמנים המואשמים בהטרדות מיניות: האם אפשר להפריד בין היצירה ליוצר?

16תגובות

השאלה המרחפת בימים אלה של חשיפת ההטרדות המיניות בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה האמריקאית — עד כמה מותר ליהנות מיצירות שמעורבים בהן מי שהתגלו כמטרידים או אנסים — מקבלת זווית מעניינת בתערוכה חדשה ומעוררת מחלוקת, המוצגת בניו־יורק. בתערוכה מובאות 36 יצירות של שמונה חשודים במעורבות בטרור. חלקם טרוריסטים מורשעים, ארבעה מתוכם כבר שוחררו וארבעה עדיין כלואים. לכולם מכנה משותף אחד: את ההשראה ליצירתם הם שאבו מתאי המעצר המצחינים, מגדרות התיל הגבוהות ומרחש הגלים המתנפצים סמוך למתקן הכליאה האמריקאי גואנטנמו ביי שבקובה. אותו מקום ידוע לשמצה בשטח חכור מקובה, שהוקם לאחר הפיגוע במגדלי התאומים ושעצוריו מסמלים בעיני...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות