שתי תערוכות: זו שבאתי לשנוא ואהבתי, וזו שלהיפך - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שתי תערוכות: זו שבאתי לשנוא ואהבתי, וזו שלהיפך

לכתבה
אלדד רפאלי, "האביר האפל" מתוך הסדרה "המחאה החברתית", 2014. במוזיאון חיפהאלדד רפאלי

חמוש בכעס על פלישת השפה הפוליטית אל האמנות, ביקרתי בתערוכה "בעיות השעה" שאצר דורון רבינא בתל אביב, וב"אמנות מסוכנת" שאצרה סבטלנה ריינגולד בחיפה. שתיהן מומלצות, אם תתעלמו מהטקסט האוצרותי

33תגובות

שתי תערוכות מוזיאליות גדולות שמוצגות כעת במקביל מעמידות במבחן את שאלת היחס בין אמנות לפוליטיקה, נראות על פניהן כהופכיות זו לזו, ומאפשרות לי להעיר מתרדמה ארעית את מסע הצלב האכזר שלי נגד הפלישה הפרזיטית, בעיני, של השפה הפוליטית (ושל אקטיביזם פוליטי מובהק) למרחבי התצוגה והשיח של האמנות. על בסיס ההצהרות של שני האוצרים: דורון רבינא — ש"בעיות השעה" בביתן הלנה רובינשטיין היא תערוכת הבכורה באוצרותו מאז נכנס לתפקידו, וסבטלנה ריינגולד, אוצרת "אמנות מסוכנת" במוזיאון חיפה - רבינא מתייצב לצדי, וריינגולד היא אויבתי המושבעת. אחרי שצפיתי בשתי התערוכות, אני נאלץ להכריז מלחמה רעיונית על שני האוצרים, ובה בעת,...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות