שתי תערוכות: זו שבאתי לשנוא ואהבתי, וזו שלהיפך

חמוש בכעס על פלישת השפה הפוליטית אל האמנות, ביקרתי בתערוכה "בעיות השעה" שאצר דורון רבינא בתל אביב, וב"אמנות מסוכנת" שאצרה סבטלנה ריינגולד בחיפה. שתיהן מומלצות, אם תתעלמו מהטקסט האוצרותי

אלדד רפאלי, "האביר האפל" מתוך הסדרה "המחאה החברתית", 2014. במוזיאון חיפה
אלדד רפאלי, "האביר האפל" מתוך הסדרה "המחאה החברתית", 2014. במוזיאון חיפהצילום: אלדד רפאלי
אבי פיטשון
אבי פיטשון
אבי פיטשון
אבי פיטשון

שתי תערוכות מוזיאליות גדולות שמוצגות כעת במקביל מעמידות במבחן את שאלת היחס בין אמנות לפוליטיקה, נראות על פניהן כהופכיות זו לזו, ומאפשרות לי להעיר מתרדמה ארעית את מסע הצלב האכזר שלי נגד הפלישה הפרזיטית, בעיני, של השפה הפוליטית (ושל אקטיביזם פוליטי מובהק) למרחבי התצוגה והשיח של האמנות. על בסיס ההצהרות של שני האוצרים: דורון רבינא — ש"בעיות השעה" בביתן הלנה רובינשטיין היא תערוכת הבכורה באוצרותו מאז נכנס לתפקידו, וסבטלנה ריינגולד, אוצרת "אמנות מסוכנת" במוזיאון חיפה - רבינא מתייצב לצדי, וריינגולד היא אויבתי המושבעת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ