שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

האמנית זויה צ'רקסקי בועטת, בחדווה ובכעס, בכל מה שבא לפניה

התערוכה החדשה של צ'רקסקי במוזיאון ישראל מכה בצופים כמכת ברק. יצירתה תובעת לשאת עדות אמת של מצוקה, דיכוי ואכזבה בעידן של פוסט-אמת

שאול סתר
שאול סתר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
זויה צ'רקסי, "ברית המילה של דוד יאשה", 2013
זויה צ'רקסי, "ברית המילה של דוד יאשה", 2013צילום: אמיל סלמן
שאול סתר
שאול סתר

היא מעמודי התווך של האמנות הישראלית העכשווית; קשה לדמיין את שדה האמנות המקומי של שני העשורים האחרונים בלעדיה. יותר מכל אמן אחר היום, היא דמות מקטבת - יש לה מעריצים רבים, תלמידים בבשר וברוח, שנשבעים במחויבות האמנותית ובאומץ החברתי שלה; לפני כמה שנים אף ייסדה את חבורת ״הברביזון החדש״, שבה שותפות חמש אמניות, שמציירות ולעתים אף מציגות יחד, וזאת בעולם אמנות אינדיבידואלי ומופרט יותר מאי פעם. ויש לה גם שוטמים רבים, כאלה שמאמינים כי היא מדרדרת את הציור לכדי מנשר חברתי כלל לא־אמנותי וכאלה שטוענים במרץ נגד המובן הפוליטי שבציורים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ