בין אוטופיה אמנותית לפוליטית - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בין אוטופיה אמנותית לפוליטית

לכתבה
עמנואל אבזרחין, "שריד של עבר שקט, סטלינגרד", 1942עמנואל אבזרחין

התערוכה "Total Red" במוזיאון תל אביב, שמתמקדת בצילום סובייטי, עוסקת באמנות מגויסת – אבל למען מהפכה שכבר ניצחה. הצילומים הפופוליסטיים, המונומנטליים והמלודרמטיים ביותר בתערוכה ייראו לרבים מהצופים מוכרים, בגלל הדמיון לאסתטיקה ציונית

6תגובות

ארבעת קוראיי הנאמנים בוודאי הבחינו בעיסוק אינטנסיבי בבעיית הקשרים והיחסים בין השפה האמנותית לשפה הפוליטית. העיסוק בא לידי ביטוי סביב שתי תערוכות באדיבות מוזיאון תל אביב: סביב ״בעיות השעה״ (אוצר: דורון רבינא) ניתן היה לדון מדוע בעצם מדובר בבעיה; סביב ״מוזיקה אסורה״ (אוצרים: סטיבן קוטס, פול הרטפילד) נפתחה הזדמנות להדגים מדוע תערוכה שלמעשה איננה מציגה אמנות היא בעלת ערך בדיוק משום שמתקיימת בה הפרדה ברורה בין שתי השפות. וכעת אפשר לסמן את הקודקוד האחרון, לעת עתה, במשולש הזה, עם התערוכה "Total Red" (אוצרת: רז סמירה), העוסקת בצילום סובייטי. בניגוד מוחלט לדיון העוסק בשאלת הפוליטי באמנות בהקשר של...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות