"השעון" במוזיאון תל אביב: לתקתק את הרגע שעובר כרגע

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מתוך "השעון". אלפי שברי סצינות ממאה שנות קולנוע, כשכל קטע מכיל בתוכו שעה מסוימת
מתוך "השעון". אלפי שברי סצינות ממאה שנות קולנוע, כשכל קטע מכיל בתוכו שעה מסוימת צילום: מתוך מיצב הוידאו
מיה אשרי
מיה אשרי
מיה אשרי
מיה אשרי

שרה טוביאס, הדמות הראשית בסרט "הנאשמים" מ–1988, בגילומה המופתי של ג'ודי פוסטר, יושבת על ספסל מחוץ לדלת אולם בית המשפט וממתינה. ניכר שהיא מאוד מתוחה. מי שמכיר את הסרט, יודע שהיא ממתינה להעיד במשפט על האונס שעברה. קצת אחרי השעה 11:00 סוף סוף קוראים לה להיכנס, אבל את העדות שלה לא נראה — על המסך כבר נראית סצינה מסרט אחר לחלוטין. כמעט 24 שעות אחר כך, ב-9:52 בדיוק, נראה את פוסטר בדמותה של טוביאס מגיעה לאותו בית משפט, וההמתנה שלה לאותו רגע גורלי רק מתחילה. זו סגירת מעגל משונה מעט, שמגלמת בתוכה את הקסם המוזר, המהפנט, של "השעון", יצירת המופת של האמן האמריקאי כריסטיאן מרקליי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ