שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

"השעון" במוזיאון תל אביב: לתקתק את הרגע שעובר כרגע

הסופרת זיידי סמית הגדירה אותו "מופלא" ומבקר האמנות של "ניו יורק מגזין" קבע ב–2011 שזה המועמד שלו לסרט הטוב בכל הזמנים. "השעון", יצירה באורך 24 שעות שהיא קולאז' של מאות קטעי סרטים תלויי זמן, הגיעה למוזיאון תל אביב. מיה אשרי התייצבה, ותקתקה חוויה על־זמנית

מיה אשרי
מיה אשרי
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך "השעון". אלפי שברי סצינות ממאה שנות קולנוע, כשכל קטע מכיל בתוכו שעה מסוימת
מתוך "השעון". אלפי שברי סצינות ממאה שנות קולנוע, כשכל קטע מכיל בתוכו שעה מסוימת צילום: מתוך מיצב הוידאו

שרה טוביאס, הדמות הראשית בסרט "הנאשמים" מ–1988, בגילומה המופתי של ג'ודי פוסטר, יושבת על ספסל מחוץ לדלת אולם בית המשפט וממתינה. ניכר שהיא מאוד מתוחה. מי שמכיר את הסרט, יודע שהיא ממתינה להעיד במשפט על האונס שעברה. קצת אחרי השעה 11:00 סוף סוף קוראים לה להיכנס, אבל את העדות שלה לא נראה — על המסך כבר נראית סצינה מסרט אחר לחלוטין. כמעט 24 שעות אחר כך, ב-9:52 בדיוק, נראה את פוסטר בדמותה של טוביאס מגיעה לאותו בית משפט, וההמתנה שלה לאותו רגע גורלי רק מתחילה. זו סגירת מעגל משונה מעט, שמגלמת בתוכה את הקסם המוזר, המהפנט, של "השעון", יצירת המופת של האמן האמריקאי כריסטיאן מרקליי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ