שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

פוסט פרשת בעז ארד: היחסים המיוחדים בין מורים לתלמידים בבתי הספר לאמנות

התאבדותו של האמן בעז ארד בעקבות חשיפת היחסים הרומנטיים שניהל עם תלמידותיו בתלמה ילין, טילטלה את בתי הספר התיכוניים לאמנות, מערכת הידועה בקשר האישי שהיא מטפחת בין מורים לתלמידים. איך באמת מתנהלים שיעורים עם תלמידים רגישים מהממוצע, מורים שחלקם אמנים ידועי שם, יחסי חניכה אינטנסיביים, ומדיניות פתוחה ומכילה שלא חוששת לחרוג ממסגרות?

יאיר אשכנזי
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עירוני א תל אביב
עירוני א' בתל אביב. חלל עבודה אישי לכל תלמידצילום: Enoshd

ביום ראשון שעבר, בשעת ערב, ניכרה תנועה ערה במיוחד בתיכון לאמנויות תלמה ילין בגבעתיים. עשרות אנשים, בוגרי בית הספר, בני משפחה, אורחים מבחוץ, זרמו למוסד החינוכי שבתוך ערב אחד הפך למוזיאון גדול: ציורים נתלו על הקירות בגלריה, עבודות וידיאו הוקרנו על מסכי טלוויזיה בין הכיתות, פסלים הוצבו בחצר, קולאז'ים והדפסים הוצגו במכולה קטנה. שלוש שנים של עבודה מאומצת בסטודיו ושל לימוד עיוני ומעשי התנקזו אל הרגע הזה – פתיחתה של תערוכת הגמר של תלמידי יב' במגמה לאמנות פלסטית־חזותית – וברוב הבוגרים ניכר שהם מודעים לגמרי לחשיבות המעמד. "מה תעשה בחתונה שלך אם אתה מתרגש ככה בתערוכה שלך?" שאלה אשה תלמיד במגמה בחולצה לבנה, אבל הוא נראה מתוח מכדי להשיב לה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ