סקוט מקלאוד, התיאורטיקן המוביל של הקומיקס, מסביר איך הפך המדיום מבזוי לקאנוני - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סקוט מקלאוד, התיאורטיקן המוביל של הקומיקס, מסביר איך הפך המדיום מבזוי לקאנוני

לכתבה

כשסקוט מקלאוד רשם לעצמו פתקים תוך כדי עבודה על הקומיקס הראשון שלו, הוא לא חשב שהם יסייעו לחולל מהפך ולשנות את המעמד של הקומיקס מז'אנר מוקצה לאמנות מוערכת, ושהוא עצמו יהיה לתיאורטיקן קומיקס נערץ. 25 שנה אחר כך, עם תרגום הספר לעברית, הוא מספר על המהפך הזה ועל אלו שעוד צפויים

4תגובות

כשסקוט מקלאוד היה נער, חבר הציע לו לקרוא קצת קומיקס. מקלאוד הגיב בביטול. הוא נהג לבלוע אז ספרי מדע בדיוני והתעניין מאוד באמנות, והאיורים בקומיקס נראו לו לא מאוד מתוחכמים, הטקסט – פשטני. באותה תקופה, שנות ה־70 בארצות הברית, רבים ראו בקומיקס אמנות נחותה, כזאת שיכולה בעיקר לפרנס סיפורי הרפתקאות וגיבורי על לילדים, ומקלאוד לא היה יוצא מהכלל. אבל החבר התעקש, ובסופו של דבר מקלאוד נכנע. להפתעתו, אחרי קריאה של כמה חוברות היחס שלו לאמנות הזאת התהפך. בגיל 15 הוא כבר סימן לעצמו מטרה עליונה: קריירה של יוצר קומיקס. מקלאוד היה מתודי. בתיכון הוא יצר עם אותו חבר סדרת קומיקס חובבנית כדי להתאמן, בקולג' נרשם...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות