שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

שקיעתו של "המבט הגברי" בשדה האמנות

אוצרי המוזיאונים מבקשים להחזיר לתודעה אמנים נשכחים, בהם נשים ושחורים. הדבר מחולל שינוי בשוק האמנות העכשווית, אבל יש החוששים מעודף תקינות פוליטית

סקוט רייברן
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הציור "הילאס והנימפות" של ג'ון ויליאמס ווטרהאוס. האמנית סוניה בויס הסירה אותו מגלריה מנצ'סטר כחלק ממיצב מעורר מחלוקת
הציור "הילאס והנימפות" של ג'ון ויליאמס ווטרהאוס. האמנית סוניה בויס הסירה אותו מגלריה מנצ'סטר כחלק ממיצב מעורר מחלוקתצילום: Manchester Art Gallery

בימים אלה הטעם משתנה: כשאספנים פרטיים ומוזיאונים רוכשים יצירות אמנות, הרכישות האלה נעשות באקלים תרבותי שונה מאוד מזה ששלט בכיפה בסוף המאה ה–20, שלא לדבר על סוף המאה ה–19. שוק האמנות העכשווית, למשל, עובר שינוי בשל רצונם של כמה אוצרים להחזיר למודעות אמנים שלא זכו להבלטה הולמת, ובייחוד נשים ואמנים אמריקאים שחורים. המוזיאונים מביאים בחשבון שיקולים דומים בבואם לרכוש יצירות שנוצרו לפני המאה ה–20.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ