שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ליצור, להציג ולהחריב: על הקשר בין בנקסי לגוסטב מצגר

התעלול האחרון של בנקסי מהווה הזדמנות להיזכר בגוסטב מצגר – אמן פוליטי שדאג כי עבודותיו יושמדו בתום תערוכות ומי שאחראי למנהג ריסוק הגיטרות של עולם הרוק

מיכל לברטוב
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גוסטב מצגר מבצע את ההדגמה על גדת התמזה
גוסטב מצגר מבצע את ההדגמה על גדת התמזה, 1961. חקירה אמנותית שכלתנית צילום: Keystone / Hulton Archive / Getty Images IL

המהלך המרהיב של אמן הרחוב בנקסי, שביום שישי האחרון הפעיל מרחוק מגרסה שהתקין בחשאי במסגרת ציור שזה עתה נרכש במיליון ליש"ט ב"סותביס", לא היה ההתרסה הראשונה שלו מול הממסד האמנותי המסואב. אפילו הסבירות הגבוהה שהתעלול בוצע בשיתוף פעולה של בית המכירות הלונדוני לא העיבה על ההתלהבות שעוררו התמונות והסרטונים שתיעדו את הגריסה. אותה פעולה, שלפי ההערכות רק העלתה את שווי העבודה, יכולה להתפרש לא רק כהקנטה של עולם שוק האמנות, אלא גם כהתכתבות ישירה עם שדה היצירה ממנו הוא מגיע. "הדחף להרוס הוא גם הדחף היצירתי", ציטט בנקסי את פבלו פיקאסו בחשבון האינסטגרם שלו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ