סופת הטורנדו האמנותית שתגיע לישראל

עבודותיה של שילה היקס בת ה–84 מוצגות במוזיאונים המובילים בעולם וכעת גם בתערוכה בישראל — אבל לה חשוב להדגיש שהיא נוסעת ליפו "כי יש עוד דברים שאני יכולה ללמוד". בראיון בהילוך גבוה מסבירה אמנית הטקסטיל מדוע יצירה פוליטית עדיין מבריחה קהלים, ומה עשתה כאן בשנות ה–80 לצד בדואים ועובדות מכבסה

מיה אשרי
מיה אשרי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צילום: דניאל צ'צ'יק
מיה אשרי
מיה אשרי

אין ספק שאילו היתה יכולה, היתה שילה היקס כותבת את הראיון הזה בעצמה. אולי בכלל היתה מוותרת עליו לחלוטין, ובמקום מפרסמת תמונות של יצירותיה בלבד, אותן בחרה בקפידה. חדה וישירה, היקס מכתיבה את הטון בכל חדר אליו היא נכנסת ומול כל אדם אתו היא מדברת, ואין לה סבלנות למלים מיותרות. כפי שהעבודות שלה מעידות, היא מאמינה בעבודת ידיים ובמראה עיניים יותר מבכל דבר אחר. כך קרה שמה שהיה אמור להיות ראיון שגרתי עם אמנית מנוסה ומצליחה בגלריה ביפו נהפך לבילוי של ארבע שעות, במהלכו ביקשה לראות הרבה תמונות, שאלה הרבה שאלות וענתה מעט תשובות, והזמינה אותי להצטרף לביקור שלה בקולקטיב קוצ'ינטה של נשים מבקשות מקלט, שוב — כדי לראות פעילות בשטח במקום לדבר עליה. שם היא הציעה שאולי בהמשך בכלל נכתוב יחד כתבה על הנשים הללו במקום שאדבר כל כך הרבה עליה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ