בעלת התפקיד העוצמתי ביותר באמנות הישראלית דווקא מתייחסת לעצמה כשוליים - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בעלת התפקיד העוצמתי ביותר באמנות הישראלית דווקא מתייחסת לעצמה כשוליים

לכתבה
דלית מתתיהו במוזיאון תל אביב. אי אפשר להגדיר עשייה אמנותית רק דרך פוליטיקת זהויות מגד גוזני

אחרי כמעט שלושים שנה, סוף סוף מתרעננת משרת האוצרת לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב. דלית מתתיהו, שנכנסה לעמדה החשובה ביותר בעולם האמנות המקומי, זוכה להערכה רבה ובצדה ביקורת על עמדתה האליטיסטית. מתתיהו מצהירה על זכותה שלה ושל היצירה לשמור על חוסר בהירות

15תגובות

כשנפגשתי עם דלית מתתיהו בביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב, שבוע לפני התערוכה הראשונה שהיא אוצרת בתפקידה החדש והמאתגר כאוצרת ראשית לאמנות ישראלית של מוזיאון תל אביב, המקום עוד נראה קצת כמו שם התערוכה באנגלית, Mess. כך תירגמו את המושג הטעון בעברית, "עסק ביש". כל העניין הזה של שפה מרכזי לעשייה של מתתיהו. למרות שנראה שיש עוד לא מעט הכנות לפתיחה הגדולה, מתתיהו רגועה. הרוגע הזה הוא אחת מהסיבות לאהדה הרבה לו היא זוכה בעולם האמנות, שבו לאינטריגות, קנאה, קליקות ומתחים שמור מקום של כבוד מפוקפק. יחד עם המקצועיות, הסקרנות והצמיחה האיטית שלה בתוך המוסד הכי משפיע באמנות הישראלית, מתתיהו נשמרה מלטבוע בביצה...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות