הישגיהן נזקפו לזכות כל דבר מלבד כישוריהן. לא עוד

במשך שנים הודרו אמניות מהקאנון המודרניסטי, תוך כדי זלזול בכישוריהן וייחוס תכונות "נשיות" ליצירתן. תערוכה חדשה בווינה משיבה מעט מן הכבוד וההערכה להם הן ראויות

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הלן פונקה, "חלומות", 1913

הציירת והמעצבת הרב־תחומית פרידל דיקר, שהעבודות האקספרסיוניסטיות והפוליטיות שיצרה בין המלחמות עמדו בשורה אחת מבחינת חשיבותן עם אלה של עמיתיה הגרמנים ג'ורג' גרוס ואוטו דיקס, נעדרת עד היום מהדיון ההיסטורי והאמנותי על אודות התקופה המכריעה שבה פעלה. "חקירה 1" ו"חקירה 2", שתי עבודות שציירה בפראג, אליה נמלטה ב–1934, מתייחסות לרדיפה שחוותה בווינה בשל פעילותה האנטי־פשיסטית, ומוצגות עד מאי הקרוב בתערוכה "עיר של נשים" במוזיאון הבלוודר שבווינה, העוסקת באמניות שפעלו בעיר במפנה המאה ה–20.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ