הציירת מיכל ממיט וורקה: "הסטודיו שלי היה תא שירותים" - אמנות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הציירת מיכל ממיט וורקה: "הסטודיו שלי היה תא שירותים"

לכתבה
מיכל ממיט וורקה. "מפלסת את דרכה בחברה סטריאוטיפית" מגד גוזני

הערה גזענית מטלטלת שספגה בתחילת דרכה דחפה את האמנית מיכל ממיט וורקה להצלחה. מי שהיתה יוצאת אתיופיה הראשונה שהתקבלה לשנקר, מוגדרת כעת כ"קולו של מיעוט מושתק". עם פתיחת תערוכתה היא מבהירה כי העובדה שאין ביכולתה לשכור חלל עבודה לא תעצור אותה

10תגובות

תא שירותים צפוף ודחוק שבמרכזו מושב אסלה מכוסה. הציור, ששמו "הסטודיו שלי", מוצג בימים אלה בבית האמנים בירושלים בתערוכת יחיד של מיכל ממיט וורקה, והוא מסגיר משהו ממציאות חייה. בחלל תא השירותים נראים לוחות בד ציור שעונים לקיר, פלטת צבעים, כן ציור חצוי, סלים גדושים בצבעים ובמכחולים, הדום ישיבה בצורת קוביית משבצות ירוקה. גבר כהה עור עומד ובוהה בחלל הצר. לא רחוק ממנו, ילדה קטנה בשיער מקורזל כהה מפנה את גבה, ניצבת בין האסלה ללוחות הקנבס שעליהם תלוי צעיף בד אתיופי מסורתי המעוטר ברקמה צבעונית. במשך כשנתיים ציירה וורקה בתא שירותים זערורי, מאחורי בית קפה שבו עבדה בתל אביב. היא קיבלה את הסכמת בעלי העסקים...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

כל מה שצריך לדעת על אמנות, בידור ופנאי - הירשמו עכשיו

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות