מוזיאון פופ-אפ הכניס גרפיטי הביתה - ורוקן אותו מכל משמעות

חתרנות באישון לילה? תתעוררו. תערוכת הגרפיטי שהוצגה בתל אביב בבניין מיועד להריסה היתה פעולה יזומה ומיוחצנת היטב, שהזכירה פעם נוספת כי השידוך הלא קדוש בין אמנות רחוב לגורמים מסחריים הוא כיום טרנד עולמי

אסתר זנדברג
אסתר זנדברג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרפיטי, מתוך התערוכה בתל אביב. מה גיבורת "האסופית" היתה אומרת על זה
גרפיטי, מתוך התערוכה בתל אביב. מה גיבורת "האסופית" היתה אומרת על זה צילום: תומר אפלבאום

"אהבתי את סיפורי הקטן, המסכן, כתבתי אותו במיטב כוחותיי, והנה באים ומורידים אותו לדרגת פרס של אבקת אפייה! מרגישה אנוכי כאילו הוטבע בי תו קלון לנצח", זועקת אן שרלי, גיבורת סדרת הנעורים — או בעצם הנערות — האלמותית "האסופית" של לוסי מוד מונטגומרי, כשהיא מגלה כי חברתה שלחה סיפור פרי עטה לתחרות מטעם חברת אפייה מסחרית. "כלום אין בכך משום חילול הקודש?" היא מקוננת, אף שהזכייה הכניסה לה סכום כספי נאה. בדבריה מנכיחה היתומה הג'ינג'ית המאומצת עם הנפש הסוערת, כיצד ממקום מגוריה בעיירה הנידחת אבונלי שבאי הנסיך אדוארד שבקנדה הצליחה להתוות אמות מוסר וצדק חברתי, ולהנחיל ניצני פמיניזם תמימים לדורות של קוראות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ