שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

"אני לא מבין למה שודדים טורחים בכלל לגנוב יצירות אמנות מפורסמות"

ספר חדש חושף את הסודות מאחורי כמה מפשעי האמנות הגדולים ואת האבטחה השערורייתית במוזיאונים מרכזיים. מחברו, ג'ון בארלי, מסביר למה קשה להתעשר ממקרי שוד כאלה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"הצעקה" של מונק. נמצא זרוק במלון
"הצעקה" של מונק. נמצא זרוק במלוןצילום: AP
צח יוקד

שלוש דקות בדיוק, לפי מצלמות האבטחה, נדרשו לשודדים שפרצו למוזיאון האמנות של סאו פאולו בברזיל בשעות הבוקר המוקדמות של דצמבר 2007, עד שיצאו עם שתי יצירות יקרות ערך, אחת של פבלו פיקאסו ("דיוקן סוזן בלוך") ואחת של האמן הברזילאי קנדידו פורטינרי ("פועל הקפה"). בלי לירות באוויר, בלי לאיים על עובדים מבוהלים או לקחת בני ערובה. שלוש דקות, חלק ומהיר כמו לקפוץ רגע למכולת ולחזור מיד לרכב, רק שבמקום עם קרטון חלב הם יצאו מהמוזיאון עם תמונות נדירות בשווי שהוערך אז בין 50 למאה מיליון דולר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ