"חששו שישרפו את הגלריה": בשום מקום לא רצו את עבודותיה של יעל יודקוביק

יודקוביק עברה חוויה מטלטלת במפגשי פורום המשפחות השכולות הישראלי־פלסטיני, אך התקשתה למצוא חלל להציג את המיצב שלה על הסכסוך, שבמרכזו כאפייה

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך התערוכה בגלריה שלוש
מתוך התערוכה של יודקוביק בגלריה שלושצילום: אלעד סריג
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה

"כשפניתי לחללים עירוניים וגלריות פרטיות נאמר לי שוב ושוב שהעבודות מרתקות והמהלכים הפיסוליים טובים, אך הן פוליטיות מדי. אף מקום לא רצה בגלל הכאפיות", אומרת האמנית יעל יודקוביק. "מעניין היה לגלות עד כמה עולם האמנות המערבי, המעיד על עצמו כרב־תרבותי, סובלני ופלורליסטי, הגיב בבהלה לכאפיות. הכאפייה קשה לעיכול במרחב הישראלי־יהודי. כל עוד אלה ציורי כאפייה, צבר או עצי זית, זה מקובל, אבל שימוש בה כאלמנט איקוני מאיים כיום".