"אם אזכר אחרי מותי על משהו, אני מקווה שזה יהיה על שיפור מיתוג הקיימות"

המעצב הגרפי השוודי ג'ייקוב טרולבק חתום על כמה מהעיצובים המפורסמים בעולם, כמו הלוגואים של הרצאות TED ומכוניות פורש והשפה הוויזואלית של שידורי ה–NFL. אבל בראיון לקראת הרצאתו לקהל ישראלי מחר, הוא מספר שהגאווה המקצועית הכי גדולה שלו היא העיצוב של 17 יעדי האו"ם הגלובליים לפיתוח בר־קיימא

 17 יעדי האו"ם הגלובליים לפיתוח בר־קיימא
17 יעדי האו"ם הגלובליים לפיתוח בר־קיימאצילום: צילום מסך מחשבון האינסטגרם goal.13_climate.action
נטע אחיטוב
נטע אחיטוב
נטע אחיטוב
נטע אחיטוב

זה היה רגע של הארה. נכנסתי לחדר הסמינרים בבניין המשרדים הסטנדרטי במרסיי שבצרפת ביוני 2018, ופתאום הבנתי באופן מוחשי את כוחו של עיצוב גרפי. קירות החדר, שרק לפני רגע היו בנאליים למדי, התמלאו בריבועים צבעוניים, כל אחד מסמן יעד אחר מתוך 17 יעדי האו"ם הגלובליים לפיתוח בר־קיימא. הסמלים של כל יעד כמו קפצו מהכרזות, מסבירים את עצמם בנדיבות חיננית. השולחנות והכיסאות הרגילים הוזזו לשולי החדר ובמקומם הוצבו קופסאות קרטון מרובעות ששימשו אותנו כמושבים, כל אחת בצבע אחר ועליה סמליל יעד אחר. בבת אחת הפכה רשימת היעדים הארוכה והכה או"מית הזאת — שכבר התוודעתי אליה בעבר, אבל מעולם לא נטמעתי ככה בתוכה — למובנת, ובעיקר למרתקת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ