תיירים מזדמנים

תערוכתם של אסף שחם ומיכלי בר אור בגלריה אינדי בתל אביב בוחנת את צילום התיירות מזווית אחרת

גלריה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גלריה

במסגרת סדרת תערוכות הבזק של גלריה אינדי בתל אביב (יהודה הלוי 57) המוצגות לסוף שבוע אחד בלבד, תיפתח הערב תערוכתם של אסף שחם ומיכלי בר אור. התערוכה הקרויה, "Specific Site", הינה תערוכה צנועה ומדויקת, התואמת את משכה הקצר וכן את חלל הגלריה הקטן והיא מורכבת משלוש עבודות בלבד.

שחם, בוגר המחלקה לצילום במנשר וזוכה פרס שפילמן לצילום, בלט במיוחד בתערוכת הבוגרים עם מבחר עבודות הקוראות תגר על מדיום הצילומים, הפעולה הצילומית והשיח על אודותיו. בתערוכה זו הוא מציג עבודה אחת מתערוכת הבוגרים - "איי שוט מסדה" - עבודה גדולת מימדים שהצבתה בגלריה הקטנה רק מיטיבה עמה. בעבודה זו ירה שחם בתצלום נוף שחור לבן של אתר מצדה, דימוי זה נסרק והודפס מחדש. הירי שינה את הטופוגרפיה של האתר והדימוי כתוצאה מהעמקים וההרים שנוצרו מחורי הכניסה והיציאה של הכדור.

עבודתו השנייה הינה עבודה חדשה שנעשתה במיוחד בעבור התערוכה ונקראת "על יד הספינקס הכי גדול, קהיר, מצרים 13.1.32'", כפי שסבתו כתבה על גב תצלום שלקח שחם מהאלבום המשפחתי. בתצלום שחור לבן נראית משפחתו מצטופפת יחד לצילום על רקע הספינקס הכי גדול. התצלום עבר מניפולציה כאשר שחם העביר את התצלום בסורק והאריך בכך את הדימוי של הספינקס.

שחם, שהוזמן להציג בגלריה הקולקטיבית ע"י אמניה, החליט לארח את הצלמת מיכל בר אור, השניים בחרו להציג עבודת וידיאו ושמה "האוצר". זהו וידיאו פשוט וקצר המוקרן בלופ, שבר אור צילמה בפטרה. בווידיאו החשוך מרצדים אורות רבים. לדבריה, אלה אורות של נרות שאחזו אנשים שביקרו באתר. מדי כמה שניות מופיע הבזק פלאש החושף את האתר לרגע קצר. בר אור מתייחסת לשלוש העבודות ומסבירה כי "שלושתן מחטטות בשאלה של מהו צילום תיירות בהקשר שאנחנו מכירים ומספקות זווית אחרת לגמרי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ