בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התנועה האמנותית

הרצאה של החוקרים ז'ורז' דידי-הוברמן ואלן פליישר בתל אביב, יריד האמנות האינטרנטי "VIP" חוזר וספר רישומים חדש של דייוויד לינץ'

תגובות

החוקרים ז'ורז' דידי-הוברמן ואלן פליישר ירצו בתל אביב

ז'ורז' דידי-הוברמן ואלן פליישר, שני תיאורטיקנים מרכזיים בשדה האמנות, יגיעו בסוף השבוע לישראל כדי להרצות במסגרת התוכנית לתואר שני באמנות של האקדמיה בצלאל. הרצאותיהם יתקיימו במוזיאון תל אביב לאמנות.

דידי-הוברמן, יליד צרפת 1953, הוא פרופ' בבית הספר הגבוה ללימוד מדעי החברה בפאריס (E.H.E.S.S) ומרצה אורח באוניברסיטאות שונות, בהן אוניברסיטת טוקיו, ברקלי, הארוורד ומכון קורטולד. הוא היסטוריון של האמנות, פילוסוף וכותב פעיל בתחומים אלו. לאורך השנים פירסם עשרות ספרי מחקר הנעים בין עיון והגות למחקר היסטורי-מדעי ומתודולוגי. פליישר, יליד צרפת 1944, הוא ראש בית הספר "Fresnoy-Le" לאמנויות עכשוויות (שאותו ייסד), וכן פעיל כאמן וכבמאי, כתיאורטיקן וכסופר. הוא פירסם עד כה יותר מ-60 ספרים.

השניים, שהוזמנו על ידי תוכנית התואר השני באמנות של בצלאל, שבראשה עומד ד"ר רפאל זגורי אורלי, יקחו חלק במפגש דיון ושיחה במוזיאון תל אביב ב-19 בחודש, אז גם יוקרנו "שברירי שיחה" של פליישר עם הבמאי ז'אן לוק גודאר. למחרת, ב-20 בחודש, יששא הוברמן הרצאה ושמה "כיצד לצלם את חסרי השם?" ההרצאות יהיו פתוחות לקהל.

אחרי ההצלחה בברלין, הרטרוספקטיבה של אבשלום תוצג ברוטרדם

בפברואר הקרוב תיפתח מחדש התערוכה הרטרוספקטיבית של מאיר אשל, שכינה עצמו "אבשלום". התערוכה, שהוצגה בשנה שעברה במרכז האמנות העכשווית KW שבברלין, תוצג במוזיאון בוימאנס ואן בוינינגן שברוטרדם, הולנד, ובמרכזה יעמדו יחידות מחיה לבנות, המכונות "תאים" ועמן מזוהה אבשלום יותר מכל.

לדבריה של סוזאנה פפר, אוצרת ראשית ב-KW ואוצרת התערוכה בברלין, תהיה התערוכה ברוטרדם רחבה פחות מזו הברלינאית, שבה נעשה מאמץ לקבץ את מרבית עבודותיו של האמן. התערוכה, שנסגרה בפברואר השנה, היתה הרטרוספקטיבה הראשונה שהוצגה לעבודותיו של אבשלום, יליד אשדוד 1964 שחי בפאריס עד מותו בטרם עת ב-1993. התערוכה תיפתח ב-11 בפברואר ותיסגר באמצע מאי.

יריד האמנות האינטרנטי "VIP" יתקיים בפעם השנייה בפברואר

לאחר ההצלחה הרבה בשנה שעברה, יחזור יריד האמנות האינטרנטי "VIP" לסיבוב נוסף ונרחב יותר בפברואר הקרוב. היריד, שהוכיח עצמו כפלטפורמה ראויה ומתוכננת היטב למכירת עבודות אמנות, יאגד "חדרי תצוגה" וירטואליים של מאות גלריות, בהן תהיה אף גלריה דביר הישראלית. דביר תשתתף בסקציית ה"פוקוס", סקציה הכוללת מספר מצומצם של גלריות בינלאומיות נבחרות, המציגות תערוכות יחיד בלבד. הגלריה השתתפה בסקציה זו גם בשנה שעברה, אז הציגה תערוכת יחיד וירטואלית של מירי סגל. השנה, תציג תערוכה שתוקדש לעבודותיו של דור גז. עוד ישתתפו ביריד השנה גלריות מרכזיות בהן גגוזיאן, סרפנטיין ודיוויד צווירנר, וכן מו"לים של מספר מגזינים, בהם "פרקט", "טקסטה-צור-קונסט" ו"ריזום". היריד ייפתח ב-3 בפברואר ויפעל במשך חמישה ימים.

ספר רישומים חדש של דייוויד לינץ' בהוצאת סטיידל

"עבודות על נייר", ספר-אלבום עב כרס ובו רישומים, סקיצות, ציורי אקוורל וקולאז'ים של הבמאי האמריקאי דייוויד לינץ', יצא לאור בהוצאת סטיידל הבריטית. הספר כולל כ-500 עבודות של לינץ', שאת חלקן הציג בעבר בתערוכות שונות, שהמרכזית בהן התקיימה במכון קרטייה לאמנות עכשווית בפאריס ב-2007, מוסד שתמך בהוצאת הספר החדש.

לינץ', בן 65, העיד כי החל לרשום ולצייר מאז נעוריו, ואת עבודותיו אסף ושימר בתשומת לב רבה מאז שנות ה-60. אלה שימשו, לדבריו, מקור השראה חשוב ביצירתו בתחומי הקולנוע והמוסיקה. בעבודותיו שבספר, משתמש לינץ' בסוגי מדיה רבים, רנדומליים באופים, כמו פתקיות נייר או מפיות. לספר הזה קדם הספר "אנשי שלג", שכלל תצלומי שחור-לבן ויצא לאור ב-2007 באותה ההוצאה.

ציורי הנקודות של דמיאן הירסט ישתלטו על 11 גלריות ברחבי העולם

שלוש מאות "ציורי הנקודות" של דמיאן הירסט יוצגו במקביל ברשת גלריות גגוזיאן ברחבי העולם, כך הודיעה הנהנלת הגלריה השבוע. סדרת העבודות של הירסט, אותה החל ב-1986, היא מהבולטות שבגוף עבודותיו של האמן הידוע. כמחצית מהציורים, המצוירים על גבי בדי קנווס לבנים שעליהם נקודות צבעוניות מסודרות בשורות חזרתיות, נמצאים ברשותם של אספנים פרטיים ומוזיאליים, בהם בין השאר גם מוזיאון ישראל בירושלים.

המוסדות והאספנים הסכימו להשאיל את העבודות שברשותם לצורך התערוכה הקרבה. פרט לגודל הנקודות המשתנה, קשה להבחין בין עבודה אחת לשנייה, גם בשל רמת הגימור הגבוהה עד כדי תעשייתיות. "כשהן בנפרד, העבודות נראות שמחות, כמו סוכריות צבעוניות", הסביר הירסט, "אך כשהן מוצגות יחד זו לצד זו, נוצר תחושת אובדן ובילבול. יש בהן פחד מתחת לפני השטח".

גגוזיאן, הגלריה המייצגת את הירסט, תחלק את העבודות בין כל סניפיה בעולם, בהם ברומא, ניו יורק, לונדון, פאריס והונג קונג. התערוכות ייפתחו בו בזמן ב-12 בינואר ויוצגו במשך חודש.

מוזיאון מיאמי ייקרא על שם תורם - למרות התנגדויות

בעקבות תרומה משמעותית שהוענקה לאחרונה למוזיאון מיאמי לאמנות הוא ישנה בקרוב את שמו ל"מוזיאון חורחה מ. פרץ לאמנות". פרץ, איש עסקים ומפתח שכונות מגורים בארה"ב, תרם למוזיאון 5 מיליון דולר בעבר, ועתה הוסיף לכך עוד 15 מיליון. תרומתו מאפשרת למוסד לקדם את עבודות הבנייה במקום: הרחבת המוזיאון בתכנון משרד האדריכלים השווייצי הרצוג ודה מורון, העשויה להסתיים ב-2013.

"התרומה עוזרת לנו להסתכל על עתיד הליכי הבנייה עם יותר ביטחון ולתמוך בתוכנית התערוכות הקיימת", אמר מנכ"ל המוזיאון תומאס קולינס. פרץ הבטיח, לצד תרומתו הכספית, להעניק למוזיאון חלק מאוסף האמנות הלטינית שברשותו.

עם זאת, התרומה עוררה קולות התנגדות, המזכירים לא בכדי את פרשת תרומתו של סמי עופר למוזיאון תל אביב לאמנות והדרישות שנלוו לתרומה. "זהו יום עצוב מאוד למיאמי", אמרה מרי פרנק, ידידת המוזיאון שהפסיקה את תרומותיה בעקבות הפרשה. "המוזיאון שייך למיאמי ולא יתכן ששמו ימכר לאדם פרטי". נכון לעתה, זקוק המוזיאון לכספים נוספים, כ-50 מיליון דולר, להשלמת העלות הכספית של התרחבותו.

כריסטופר לה ברון ינהל את הרויאל אקדמי בלונדון

השבוע הודיע בית הספר הקלאסי לאמנות, הרויאל אקדמי לאמנות בלונדון, כי האמן כריסטופר לה ברון ישמש כנשיאו החדש. לה ברון, בן 59, הוא בוגר בית הספר סלייד" ומכללת צ'לסי, הפעיל בעיקר כצייר אך גם כפסל ותחריטאי.

ברון הוא הצייר הראשון זה 20 שנה שהתמנה לתפקיד המרכזי. הוא נבחר על ידי בכירי הסגל במקום, הכוללים בין השאר את טרייסי אמין, דייוויד הוקני, פיטר בלייק ואנתוני גורמלי.

לה ברון אמר בתקשורת הבריטית כי הוא מתכוון להמשיך בעבודתו כאמן על אף הדרישות התובעניות שמציב תפקיד הנשיאות. עוד אמר כי הוא מתכנן לשנות את אופיו של בית הספר, שנחשב לאחד ממוסדותיה השמרניים של בריטניה, ולהפוך אותו לעכשווי יותר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו