טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מאפריקה למגדלי אלרוב

התערוכה "אומנות או אמנות", שתוצג בגלריה חדשה בתל אביב על שם תמר גולן, מבקשת לבחון את הערך האמנותי והתרבותי של חפצים אפריקאיים

תגובות

"כשהמערב נכנס ללבה של יבשת אפריקה, החל במאה ה-19, הוא לא מוצא בה אמנות כפי שאמנות מוגדרת באותה תקופה - כמו ארכיטקטורה, ציור או פיסול", מסבירה אוצרת עידית טולידאנו, שאצרה את התערוכה "אומנות או אמנות" לזכרה של העיתונאית וחוקרת אפריקה ד"ר תמר גולן. "מה שנאסף ותועד על ידי מבקרים מערביים היו בעיקר פסלים ומסכות", היא מסבירה, "אך לא מכיוון שהמערביים ראו את הערך האמנותי שבהם, אלא כדי להכניסם למוזיאונים אתנוגרפיים שיצביעו על נחיתותו של הגזע השחור".

התערוכה, שתיפתח במוצאי שבת, תחנוך את הגלריה החדשה המרכז ללימודי אפריקה ע"ש ד"ר תמר גולן. יוצגו בה חרבות, אריגים, כיסאות וקמעות ושאר חפצים מהיבשת, מרביתם מאוספה הפרטי של גולן. מבחינת האוצרת כל חפץ משמעותי להבנת החברה שהוא שייך לה, ועל אף הצגתם בחלל גלריסטי היא ניסתה להעניק להם קריאה המשמרת את השימוש המקורי בהם. הגלריה, שאינה נמצאת בבאר שבע אלא במגדלי אלרוב בתל אביב (שדרות רוטשילד 46, קומה 22), תוכננה על ידי משרד האדריכלים gs interior, שותפות של אסף גוטסמן, עמי שמלצמן ואיריס גיזנפלד.

גולן שימשה כתבת "מעריב" בפאריס ושגרירת ישראל באנגולה. כמו כן היא השלימה את הדוקטורט בלימודי אפריקה ויזמה את לימודי אפריקה באוניברסיטת בן גוריון.

דורון פז, מתוך אוסף תמר גולן


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות