בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התנועה האמנותית: מוזיאון חדש לאמנות המזה"ת בניו ג'רזי

וגם: ריב בין דמיאן הירסט למגזין גרמני הותיר עמודים ריקים, איומי תושבים גרמו לביטולו של פרויקט "BMW-גוגנהיים" בברלין ועוד

תגובות

יצירות ישראליות, איראניות וערביות במוזיאון חדש לאמנות המזה"ת בניו ג'רזי

ביום ראשון הקרוב ייחנך בארצות הברית, בג'רזי סיטי שבניו ג'רזי, מכון מוזיאלי חדש שיוקדש לאמנות המזרח התיכון. המקום, שנקרא MECA (ראשי תיבות של: מרכז לאמנויות המזרח התיכון), מיועד לעורר דיאלוג חוצה גבולות וחשיבה ביקורתית על המזה"ת דרך תכני אמנות עכשווית. היוזמה לפתיחתו החלה בשיתוף פעולה של יגאל עוזרי, אמן ישראלי המתגורר בניו יורק מזה כשני עשורים, עם האמן והיזם העצמאי יוג'ין למאי (שאחראי על מספר יוזמות אמנות נוספות, בהן ארגון "מאנא קונטמפוררי") ועם האמנים והאוצרים דוד וקשטיין ופאריד אבו שקרה.

המקום ייפתח עם תערוכה קבוצתית גדולה שאוצר וקשטיין ושמה "אביב, 2012 (כח 21)", ולאחר מכן הוא אמור להציג תערוכות מתחלפות. התערוכה, שההכנות לה לוו בצילום סרט שיחות תיעודי בשם "אביב יהודי ערבי 2012 (כח 21)", מורכבת מעבודות של 21 אמנים הפועלים בישראל ב-60 השנים האחרונות, בהם פאריד אבו שקרה, אניסה אשקר, סשה סרבר, מיכה אולמן, דוד גינתון, מיכאל חלאק, גל ויינשטיין, רפי לביא, פאטמה שאנן, דינה שנהב וגדעון גכטמן.

לדבריה של האוצרת חן ירושלמי, המעורבת בניסוח התכנים של המוסד החדש, תכלול פעילותו תערוכות ושיתופי-פעולה שונים עם אוצרים, אמנים ואקדמאים המגיעים מרקע דתי או לאומי שונה. "המטרה המשותפת", אומרת ירושלמי, "היא להרחיב את התפישה ולחנך קהל רחב יותר בנושא המזרח התיכון, תוך הפגשתן של נקודות מבט ואמונות שלא היו נפגשות במקום אחר".

ריב בין דמיאן הירסט למגזין גרמני הותיר עמודים ריקים

מגזין האמנות הגרמני המרכזי "מונופול", שגיליונו החדש הופץ השבוע, נקלע למריבה מתוקשרת עם האמן הבריטי דמיאן הירסט. כתבת שער גדולה הסוקרת את הרטרוספקטיבה של הירסט במוזיאון טייט מודרן תוכננה להתפרסם במגזין. אלא שהירסט דרש לעבור על הטקסט לפני פרסום הכתבה - דרישה ש"מונופול" התנגד לה.

"לא היתה לנו בעיה כזו מאז פתיחתו של המגזין ב-2004", אמרו העורכים. דובר מטעם הירסט מסר, כי האישור מצדם לשימוש בדימויים של האמן נחסם כאשר התברר כי מי שהכין את הכתבה המקיפה הוא בן לואיס, אחד ממבקריו החריפים ביותר של הירסט, שאף יצר סרט המתייחס להירסט ולעמיתיו כתסמין של הבועה הכלכלית.

לפי החלטתם של עורכי המגזין, הושארה הכתבה בשער המגזין ובתוכו כמתוכנן, אבל במקום הדימויים המלווים שתוכננו, הובאו מסגרות לבנות. הכותרת, עם זאת, שונתה לנוסח מגנה משהו: "Oh Damien!".

איומי תושבים גרמו לביטולו של פרויקט "BMW-גוגנהיים" בברלין

"מעבדת -BMWגוגנהיים", פרויקט תרבות עירונית ואדריכלות המשותף ליצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו ולמוזיאון הגוגנהיים בניו יורק, נתקל בבעיות לקראת הקמת ביתן זמני בברלין.

הפרויקט המתמשך, שנפתח בשנה שעברה בניו יורק וזכה להצלחה פנומנלית, מצוי בסיבוב בינלאומי שבמסגרתו תוכננה פעילות בבירה הגרמנית החל במאי, למשך חודשיים. הביתן תוכנן להתמקם בשכונת קרויצברג, אך איומים של תושבים עוררו בהלה תקשורתית ובסופו של דבר גרמו לביטול התוכניות.

על אף שבכל עיר שאליה מגיע הביתן הנודד של פרויקט המעבדה מתקבלת היוזמה בברכה, וזוכה להתעניינות של חוקרים ופעילים רבים, אמר הפעם נציג של ב.מ.וו. לתקשורת, כי בברלין האקטיביסטית איימו התושבים לחבל בפעילות הביתן.

סיבת הכעס של התושבים, כך נמסר, היא החשש שלהם מהעלאת שכר הדירה באזור בעקבות יוזמה זו או דומות לה. ברלין נחשבת לאחת מערי הבירה הזולות באירופה, אך גם בה עלו מאוד מחירי השכירות בשנתיים האחרונות.

מוזיאון הגוגנהיים מסר בהודעה לעיתונות, כי "קרן גוגנהיים מצטערת להחליט על ביטול התוכנית, מכיוון שמטרתה של המעבדה היא ליצור מקום לדיון ציבורי, הפתוח לקהל הרחב ביותר. אבל בעוד אנחנו מקדמים דיון, איננו יכולים להסתכן באלימות של מיעוטים נגדנו".

המתנגדים מצדם טענו, כי "המעבדה היא פרויקט רקוב של ב.מ.וו הקונסרבטיבית, והתוצאה הישירה שלו היא העלאת שכר הדירה בקרויצברג, כמו גם הפרטת המרחב הציבורי. אין בתוכנית", טוענים המתנגדים, "מקום לשיתוף של תושבי האזור".

אריאל שלזינגר יצטרף לגלריה איבון-לאמבר היוקרתית בפאריס

ב-5 באפריל תיפתח בגלריה איבון לאמבר שבפאריס תערוכת יחיד של האמן הישראלי הצעיר אריאל שלזינגר. התערוכה, הראשונה שלו במקום, מסמנת את הצטרפותו של שלזינגר לשורת האמנים שמייצגת הגלריה, בהם בין השאר נאן גולדין, אנסלם קיפר, קארל אנדרה וקרלוס אמוראלס. איבון לאמבר היא אחת הגלריות המבוססות והמשפיעות ביותר בבירה הצרפתית, ושלזינגר, בן 32, הוא עתה האמן הישראלי הראשון שלה וגם אחד הצעירים בין אמניה.

תערוכתו של שלזינגר, "Act Without", תכלול עבודות שטרם הוצגו לצד כאלו שיוצגו מחדש - לאחר שהופיעו בתערוכותיו באירופה ובישראל בשנים האחרונות. שלזינגר חי ועובד היום בברלין, ומיוצג בישראל על ידי גלריה דביר. הוא למד בעבר ב-SVA בניו יורק ובאקדמיה בצלאל.

עבודותיו, כמתואר בטקסט המלווה את תערוכתו הנוכחית, הן "פואטיות של כלום, שמתרחשת באמצעות תנועה מכנית". שלזינגר עושה במיצביו שימוש ברכיבים נעים המתבססים על מכניקה פשוטה וחשופה. לצד אלו, הוא עובד גם בדו-ממד, בעיקר עם חומרים גרפיים מצויים שאותם הוא מעבד. תערוכתו האחרונה בארץ, "Ghost Rider", הוצגה בגלריה דביר ב-2010. תערוכתו הנוכחית בפאריס תוצג עד ה-5 במאי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו