בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מציאות מפוסלת

תצלומיה של ברברה פרובסט, שיוצגו בפסטיבל הצילום הבינלאומי בנמל יפו, חושפים זוויות שונות של אותה התרחשות קפואה

תגובות

סיטואציה מבוימת בקפידה מופיעה בעשרה תצלומים, שכל אחד מהם צולם מנקודת מבט אחרת ובמצלמה מסוג שונה. מידות התצלומים, התלויים יחד, שונות זו מזו, חלקם בשחור-לבן וחלקם צבעוניים. באחד מהם הוצבה המצלמה בגובה נמוך, מול ידה של אשה הישובה על ספה, המושטת קדימה לעבר פרי כתמתם. תצלום אחר נוצר ממעוף הציפור, ובו אנו רואים שבסמוך לאשה מבצבץ זוג רגליים מאחורי כורסה. בתצלום נוסף נראית הדמות המסתורית ואנו מבחינים שמבטה של האשה הראשונה מופנה לכיוונה. לפתע מתגלה כי בחלל יש גם אדם שמעיין בעיתון, והוא יושב מול גבו של איש מעשן.

כך מגלה הצופה פרט אחר פרט בעבודתה של ברברה פרובסט משנת 2008. זהו תצרף צילומי המורכב מחלקים שונים שכולם צולמו באותו מקום ובאותו רגע. המצלמות הופעלו בעת ובעונה אחת על ידי גלי רדיו. בעבר דימתה פרובסט את האפשרות לבחון את המצב המתועד בתצלומים להתבוננות בפסל, שבו ניתן להביט מכל הזוויות באופן תלת ממדי.

העבודה הן חלק מהסדרה המתמשכת "חשיפות", שעליה עובדת האמנית מעל עשור בשיטת הצילום הסימולטנית הזו. בכל עבודה הוקדשה תשומת לב מיוחדת למיקום, ליום ולשעה שבה צולמה, כפי שמתבטא גם בשמות היצירות.

עבודה זו, יחד עם מיצב שקופיות של האמנית שנעשה בין 1998 ו-1999, נבחרו להיכלל בתערוכת היחיד של האמנית "מה באמת קרה שם", שאצרו ד"ר איה לוריא ותמר דרזנר. התערוכה תוצג מיום שלישי בחלל מספר 1 בפסטיבל הצילום הבינלאומי בנמל יפו, לצד מיזמים נוספים של מכון שפילמן לצילום.

בנוסף, יושק בפסטיבל הספר "RealityTrauma וההיגיון הפנימי של הצילום" שערך חיים דעואל לוסקי. כמו כן, תוצג עבודת הווידיאו של רמי מימון "ללא כותרת (דורה מאר)", המתייחסת לדיוקן שבו צילם מאן ריי את האמנית דורה מאר, אהובתו המיתולוגית של פבלו פיקאסו. לדברי לוריא, האוצרת הראשית ומנהלת האוסף והתערוכות במכון שפילמן, "בווידיאו יוצר מימון מניפולציה על התצלום בעקבות הארתו בתאורה חזקה, שהופכת אותו מפוזיטיב לנגאטיב, מדימוי סטנדרטי למעין מסכה אפריקאית".

בפסטיבל שייפתח ביום שלישי הקרוב, שאותו יזמו ומנהלים אייל לנדסמן ואלדד רפאלי, ייערכו פעילויות נוספות, בהן המיזם "צלם-אוצר" הכולל שיתופי פעולה בין עשרות יוצרים, והתערוכה "מרחב משתנה" שבה יוצגו תצלומי ענק על מבני נמל יפו. הפסטיבל יימשך עד 8.10.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו