האשה שטענה כי שרפה יצירות אמנות גנובות של פיקאסו, מונה ומאטיס חזרה בה

אולגה דוגארו, שטענה תחילה כי שרפה את היצירות כדי להגן על בנה המואשם בגניבתן, אמרה בבית המשפט כי סיפרה לשוטרים ששרפה את היצירות משום שחשבה שזה הדבר הנכון ביותר באותו רגע

איתמר זהר
איתמר זהר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתמר זהר
איתמר זהר

אולגה דוגארו, האשה הרומנייה שסיפרה לחוקרי משטרה כי שרפה יצירות אמנות של מאטיס, פיקאסו, מונה ואחרים שבנה מואשם בגניבתן, כדי להתגבר על הקור העז ששרר בביתה או כדי להגן על בנה, הכחישה השבוע, בבית משפט בבוקרשט, כי אכן עשתה זאת. דוגארו, תושבת קארקליו, כפר ברומניה, הסבירה בדיון כי במאי השנה, כשנחקרה על הגניבה בידי השוטרים, סיפרה ששרפה את היצירות משום שחשבה שזה הדבר הנכון ביותר באותו רגע.

באוקטובר האחרון נגנבו ממוזיאון קונסטאל ברוטרדם שבהולנד יצירות אמנות מאוסף טריטון ובהן “נערה קוראת בלבן וצהוב” של אנרי מאטיס, “גשר ווטרלו” של קלוד מונה, “ראש ליצן” של פאבלו פיקאסו, “אשה עם עיניים עצומות” של לוסיאן פרויד, “דיוקן עצמי” של מאיר דה האן, “נערה מול חלון פתוח”, “הארוסה” ודיוקן עצמי - שלושתם של פול גוגן. בינואר השנה נעצר ראדו דוגארו, בנה של אולגה דוגארו, בחשד שגנב את היצירות.

עורך דינה של דוגארו טען השבוע בבית המשפט כי סיפרה ששרפה את היצירות כדי להגן על בנה. לדבריו, ייתכן כי הן לעולם לא יימצאו. עוד אמר כי הציע לשלוח את האפר לבדיקה במוזיאון לובר בפאריס.

"נערה קוראת בלבן וצהוב", 1919, אנרי מאטיס
"ראש ליצן", 1971, פאבלו פיקאסו
"דיוקן עצמי", 1890, מאיר דה האן

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ