בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תערוכה

הקירות ממריאים לאט: אמן הרחוב הצרפתי וזימולו בתל אביב

לקראת תצוגה ראשונה בישראל, עיטר אמן הרחוב הצרפתי אמוס וזימולו את הקיר של גלריה STA בת"א, בה תיפתח מחר תערוכתו

תגובות

המנוף שהתקלקל ביום הראשון של העבודה והגשם שירד בימים האחרונים שיבש לאמוס וזימולו (Amose Vazimolo), אמן הרחוב הצרפתי, את לוח הזמנים. התוכנית היתה לסיים את עבודת הקיר הענקית שלו בחזית הבניין בו שוכנת גלריה STA הדרום תל אביבית (העלייה 25), כמה ימים לפני פתיחת התערוכה שלו מחר בערב (20.2). אבל לאחר שבוע ויותר של עיכוב, צלחה בסופו של דבר המשימה וציור הקיר הענק מתנוסס ברחוב העלייה, בקרבת שוק הפרקטים.

הגעתו של האמן הצרפתי לראשונה לארץ התאפשרה הודות להיכרות המשולשת שנוצרה בינו לבין מאיר כהן, בעל הגלריה, ובין אמן הרחוב הגרמני Dome, שהתארח אף הוא בגלריה בקיץ האחרון. אמוס, או בשמו האמיתי אמורי סנייה (Amaury Sagnier), הוא יליד 1979 מהעיר ליל שבצפון צרפת. לאחר לימודיו בבלגיה, קנה לו האמן הצרפתי שם הודות לציורי הרחוב שהופיעו על קירות בניינים ומפעלים, ואופיינו במראה צבעוני של יצורים שבטיים, דמויות משובטות, והכלאה בין גיבורי־על אימתנים לסקיצה של משחק מחשב.

תומר אפלבאום

“אני לא באמת יודע מי הן הדמויות", מספר האמן, "הן לא בדיוק אנושיות, והן גם חסרות לאום או מין. הן חיות בעידן נצחי ללא הגדרה או זהות ספציפית. הן אולי ייצוג פוטוריסטי של שבטי הטוארג".

גם על חזית הבניין של גלריה STA מצוירת דמות מתוחה וסבוכה, המורכבת מצורות פשוטות, קווים גרפיים וצבעוניות עזה של צבע ספריי. "אני אוהב לעבוד עם הגוף, ולעבוד על דמויות באמצעות הסרת הצורה שלהן. אני מגזים בכוונה את התנוחות ואת נפח הגפיים שלהן", מספר האמן, שלצד עבודות הרחוב שלו מציג בגלריות ברחבי העולם. על אף סגנון העבודה המזוהה עמו, משתדל וזימולו לחמוק מהגדרה. “אני עושה גם המון דברים אחרים וממש לא רוצה להיכנס לקופסה של אמנות הרחוב, זה משעמם.” הוא אומר. "הספריי בשבילי הוא רק אמצעי נוסף, לא אידיאולוגיה".

תומר אפלבאום

בעוד שהעבודה ברחוב נתפשת בעיני האמן כצעקה, כאקט טיפשי במידת מה אך גם הכרחי, העבודה בסטודיו ובחלל הגלריה היא מהורהרת יותר, שקטה ומחקרית. בנוסף לעבודת הקיר, בתערוכה הנוכחית בגלריה התל אביבית מציג הצרפתי סדרה של 21 קולאז'ים קטנים ומופשטים, שהכין משאריות של חומרי גלם. לצדם תלויים שלושה קולאז'ים גדולים עם הדמויות הביוניות של האמן, מודבקות בתוך תוכנית ארכיטקטונית מצהיבה משנות ה-60.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו