איתן בוגנים

התערוכה "512 שעות" של מרינה אברמוביץ' נפתחה אתמול בגלריה סרפנטיין בלונדון. בתערוכתה החדשה שמתקיימת בשלושה חללים ריקים לחלוטין תבלה אמנית המיצג עם הציבור במשך 512 שעות, עד סוף אוגוסט. מרק סאבאג', כתב בי־בי־סי, דיווח שטלפונים, מצלמות ואפילו שעונים נאסרו לכניסה לתערוכה כדי שהמשתתפים יוכלו להתמקד בקירות הלבנים החשופים יחד עם האמנית ושישה "שומרים" לבושי שחור מטעמה. "הרגש את הדממה", לחשה האמנית לאחד המשתתפים, "הסתפק בלהיות נוכח".

הכניסה לתערוכה היא ללא תשלום אך מוגבלת ל-160 משתתפים בכל פעם. המשתתפים יכולים להישאר בחלל כל עוד ירצו בכך. כאשר אחד המשתתפים עוזב את התערוכה, אחר חדש נכנס. אברמוביץ' בעצמה פתחה את דלתות הגלריה בבוקר הפתיחה, פעולה שתחזור על עצמה מדי יום, בזמן שמחוץ לגלריה בגני קנזינגטון, נוצר תור ארוך של מאות אנשים.

זה המיצג הראשון של אברמוביץ', בת 67, אחרי ההצלחה היוצאת דופן של התערוכה הקודמת שלה, "The Artist is Present" במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. שם היא ישבה ללא נוע, שישה ימים בשבוע, מישירה מבט לעבר זה שישב מולה. עם זאת היא סיפרה לבי־בי־סי שהיא חוששת מהמיצג הנוכחי. "הציניות של הבריטים עלולה לפגוע ביצירת קשר רגשי טהור", הסבירה. "הסיכוי היחיד שלי עם הציבור הבריטי הוא להיות פגיעה כי הקהל משלים את העבודה".

מרינה אברמוביץ'צילום: AP

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ