סותבי'ס ואיביי ישתפו פעולה החל מהסתיו הקרוב

בית המכירות הפומביות סותבי'ס וחברת המכירות האינטרנטית איביי הודיעו היום על תחילתו של שיתוף פעולה ביניהן, שיאפשר סטרימינג של מכירות סותבי'ס ברחבי העולם. החל מהסתיו הקרוב, מרבית מכירותיה הפומביות של סותבי'ס ניו יורק ישודרו בשידור חי במדור חדש של אתר איביי

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שני ליטמן
שני ליטמן

בית המכירות הפומביות סותבי'ס וחברת המכירות האינטרנטית איביי הודיעו היום על תחילתו של שיתוף פעולה ביניהן, שיאפשר סטרימינג של מכירות סותבי'ס ברחבי העולם.

החל מהסתיו הקרוב, מרבית מכירותיה הפומביות של סותבי'ס ניו יורק ישודרו בשידור חי במדור חדש של אתר איביי. בית המכירות מצפה להרחיב את השותפות ובסופו של דבר להוסיף מכירות שיהיו מקוונות בלבד, ובנוסף להעביר סטרימינג של מכירות שיתרחשו בכל מקום, מהונג קונג ועד פריז ולונדון. שתי החברות כבר ניסו לשתף פעולה ב-2002, אולם אז השידוך לא צלח והשותפות פורקה כעבור שנה בלבד. היום, כך מסתבר, סבורים המעורבים כי השוק האינטרנטי כבר בשל לסוג כזה של מיזם.

בתי המכירות הפומביות מאפשרים בשנים האחרונות השתתפות באירועי המכירה שלהן באמצעות האינטרנט, אבל זו הפעם הראשונה שבית מכירות יוקרתי כסותבי'ס מנסה להגיע לקהלים חדשים, שאינם הקהל המסורתי שלו. זהו קהל גלובלי עצום בגודלו, שרכישות מקוונות הפכו עבורו לדבר טבעי מאוד. השותפות מתבססת על העובדה שאתרי מכירות יוקרתיים כמו "גילט" הוכיחו כי ישנם קונים המוכנים לבזבז אלפים רבים של דולרים על כל דבר, החל מתיקי יד ועד שטיחים, מבלי שהם צריכים לראות אותם או למשש אותם. בתי המכירות חשים שהפוטנציאל האמיתי של המכירות האינטרנטיות לא נבדק עדיין.

השתלטות על שוק האונליין פירושה ניסיון לגשת מעבר למאגר האקסקלוסיבי בעיקרו של לקוחות של סותבי'ס, שמונה כמאה אלף אספנים, אל עבר קהל קונים שמונה 145 מיליון באיביי, ורובו לא פוקד את בתי המכירות הפומביות. מחקרים שנערכו בסותבי'ס מראים שיותר ממחצית מהפריטים שנמכרו בשנה שעברה במכירות פומביות היו בסכומים שבין 5,000 דולר ל-100 אלף דולר. לאזור הזה של מכירות בסכומים בינוניים, הם מקווים למשוך את הלקוחות המכורים של איביי. מסותבי'ס נמסר שאפילו אם יצליחו להשיג 0.1% מהלקוחות של איביי, הרי שזהו הישג עצום.

עבור איביי, שהיקף המכירות שלהם ב-2013 עמד על 16 מיליארד דולר, מטרת שיתוף הפעולה היא למשוך את הלקוחות העשירים של סותבי'ס אל תוך הסופרמרקט הענק של האינטרנט. "אנחנו רוצים שאיביי תהפוך ליעד, לא רק לאמצעי" אמר דווין וניג, נשיא השווקים הגלובליים של איביי, "לעומת מה שמכרנו לפני עשר שנים, המצב היום שונה לגמרי. אנחנו מוכרים עכשיו הרבה יותר פריטים יקרים, כולל כ-13 אלף כלי רכב מדי שבוע, לרוכשים דרך הפלטפורמות הסלולריות. אמון הקונים בשוק המקוון גדל כל הזמן".

פרטי העסקה בין איביי לסותבי'ס נותרו חסויים. כל שידוע הוא שסותבי'ס תשלם לאיביי עמלה עבור כל מכירה שתתממש באמצעותה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ