עוד ניסיון להשחית את הציור "תא ריגול" של בנקסי

הציור הופיע על בניין המיועד לשימור בחודש אפריל השנה, ונראים בו שלושה אנשים לבושים מעילי מרגלים ומצוידים במכשירי הקלטה וציטוט, מנסים כביכול להאזין לתא טלפון ציבורי

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שני ליטמן
שני ליטמן

"תא ריגול", ציור הקיר של אמן הגרפיטי בנקסי בעיר צ'לטנהאם, ממשיך לעשות כותרות באנגליה: ביום חמישי נעשה שוב ניסיון להשחיתו באמצעות כתובות גרפיטי שרוססו עליו בצבע כסף ואדום. הציור הופיע על בניין המיועד לשימור בחודש אפריל השנה, ונראים בו שלושה אנשים לבושים מעילי מרגלים ומצוידים במכשירי הקלטה וציטוט, מנסים כביכול להאזין לתא טלפון ציבורי. הבניין שעליו צוירה היצירה מרוחק כמה רחובות מהמטה הראשי של ה-GCHQ, סוכנות הביון הבריטית. כבר כמה ימים לאחר שהופיע, נעשה ניסיון להשחית את הציור באמצעות צבע לבן שנמרח עליו, אולם יושבי פאב סמוך שהבחינו במשחיתים מיהרו לנקות את ציור הקיר והצילו אותו. העבודה יוחסה לבנקסי מיד לאחר שהופיעה, אולם רק בתחילת חודש יוני הודה בנקסי כי אכן הוא זה שצייר את ציור הקיר. בנקסי, הפועל מסוף שנות ה־80, נחשב לאחד מאמני הגרפיטי הפוליטי הבולטים והייחודיים בעולם, אך הוא אינו מופיע בציבור וזהותו לא אומתה.

כמה שבועות אחרי שבנקסי הודיע כי הוא הצייר, התברר כי הבעלים של הבניין מכר אותו לאספן אמנות רחוב, וכי ישנה כוונה להסיר את חלק הבניין שעליו נמצא הציור ולהעבירו ללונדון. תושבי העיר נחלצו לגייס כסף לרכוש את הציור מחדש ולהשאירו בצ'לטנהאם, וכרגע מתקיים משא ומתן בינם לבין בעל ממון מקומי. בינתיים הוציאה עיריית צ'לטנהאם צו הפסקה זמני נגד עבודות ההסרה של הקיר, משום שלטענתה, מדובר בבניין לשימור ולא הוגשה בקשה שמבקשת לקבל אישור לעבודות מהסוג הזה.

"תא ריגול" של בנקסיצילום: REUTERS

אנג'לה דה סוזה, אחת מנציגות ארגון נשות העסקים של צ'לטנהאם, שמנהל את המאמצים לרכישת היצירה עבור העיר, אמרה על השחתת הציור, כי תושבי העיר מזועזעים מהמקרה. "אנחנו כבר עומדים לפני חתימת החוזה עם הרוכש. כל כך שמחנו על כך, ואז הבוקר שמענו על הגרפיטי. זה פשוט מזעזע. דאגנו להגן על היצירה אבל לא ציפינו שהיא תותקף כל כך מהר. הציור מוגן בצבע דוחה גרפיטי, אבל אנחנו נמצאים במרוץ נגד הזמן כי הצבע שריססו עלול לחדור דרך שכבת המגן ולהרוס את היצירה המקורית".

רבים מתושבי העיר מיהרו למקום לראות את הנזק שנעשה לציור. היו שטענו שלמעשה צריך היה כבר מזמן להסיר את הציור מהבניין ולהכניסו למוזיאון, שם יוכל הציבור ליהנות ממנו והוא יהיה מוגן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ