שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ארז ישכרוב מונה ליו"ר חברת מוזיאוני חיפה

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שני ליטמן
שני ליטמן

מועצת העיר חיפה מינתה בשבוע שעבר יו"ר חדש למועצת המנהלים של חברת מוזיאוני חיפה, במקומו של יעקב שחם, שפרש מהתפקיד לאחר 20 שנה במועצת המנהלים, מתוכן כיהן עשר שנים כיו"ר הדירקטוריון. יו"ר הדירקטוריון החדש הוא ארז ישכרוב, מקורבו של ראש העיר יונה יהב, והבעלים והמנהל של המכללה הפרטית לעיצוב תלתן הממוקמת בעיר התחתית בחיפה. ישכרוב הוא צלם בהכשרתו שעבד ב"מעריב לנוער" וב"ידיעות אחרונות". הוא הקים את מכללת תלתן במושבה הגרמנית בחיפה, לפני 23 שנים, ומנהל אותה עד היום. לבקשתו של ראש העיר העביר את המכללה לרחוב העצמאות בעיר התחתית של חיפה, כחלק מפרויקט ההתחדשות שמקדמת עיריית חיפה באזור העיר התחתית. על המכללה מתנוסס כיום שלט גדול האומר: "תודה יונה שהאמנת בנו, אנחנו מאמינים בך", על החתום, "ארז ומיכל". לא ניתן היה להשיג את התייחסותו של ישכרוב למינוי החדש שקיבל.

במקביל, נכנסה לתפקידה סבטלנה ריינגולד, האוצרת המחליפה במוזיאון לאמנות בחיפה, הנמצא גם הוא תחת ניהולה של חברת המוזיאונים, והחלה לפנות לאמנים לקראת תערוכה שהיא מתכוונת לפתוח במוזיאון לאמנות בחודש מאי. מינויה של ריינגולד אושר לפני כשבועיים, בישיבת הדירקטוריון האחרונה אותה ניהל יעקב שחם, לפני פרישתו. באותה ישיבה הוארכה גם כהונתו של מנכ"ל חברת המוזיאונים נסים טל בשלוש שנים נוספות. כזכור, ראש העיר חיפה, יונה יהב, מחה לטענת מקורביו על הארכת כהונתו של נסים טל בישיבת הדירקטוריון האחרונה של יעקב שחם ואמר שיפעל להקפאת המינוי, אולם לא ברור מה נעשה בנידון בינתיים.

ארז ישכרוב

ריינגולד, בת 40, היא האוצרת של מוזיאוני מאנה כץ והרמן שטרוק בחיפה, ונבחרה לתפקיד זה לאחר שהתמודדה במכרז פנימי בתוך חברת המוזיאונים. היא בעלת תואר ראשון בהיסטוריה ובתולדות האמנות מאוניברסיטת חיפה, ועוסקת כרגע בכתיבת דוקטורט על אסכולת פאריס. היא עובדת במוזיאוני חיפה משנת 1996 ועבדה במחלקת רישום האוספים וכאוצרת משנה במוזיאון העיר, לפני שמונתה לאוצרת מוזיאון מאנה כץ ואחר כך גם אוצרת מוזיאון הרמן שטרוק, שניהם מוזיאונים המציגים בעיקר אמנות מהמאה ה-19 וראשית המאה ה-20. מינויה גרם להרמת גבות בקרב אנשים המקורבים למוזיאון חיפה, משום שלטענתם, אין לריינגולד כל ניסיון או הכשרה הקשורה לאמנות פוסט מודרנית ועכשווית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ