תערוכת הפופ אפ שתוכלו להעביר הביתה

תערוכה חדשה במשכן לאמנויות בחולון בוחנת את הארעיות של זרם הפופ אפ שנמצא בכל פינה: ממשרדי נדל"ן זמניים ועד קולקציות ייחודיות מעוררת קנאה. אם אהבתם את המוצגים, בסוף התערוכה תוכלו לנייד אותם לסלון הפרטי

מנחה נופה, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מנחה נופה, עכבר העיר

ירידי מעצבים, חנויות אקסלוסיביות ואפילו משרדי מכירות נדל"ן - מכירים את ההרגשה שאתם רואים את כולם לתקופה מסוימת, ואז יום אחד הם כבר לא שם? מושג ה'פופ אפ' הוא לא דבר חדש, אבל לאחרונה נראה שהוא מקיף אותנו מכל עבר. "כאדריכל אני נפגש עם סוגים שונים של פרויקטים בקני מידה משתנים. בתקופה האחרונה הבחנתי ברצונם של יזמים ובעלי חברות לתכנון ועיצוב 'פשוטים' ו'קלילים' עבור חנויות או משרדים, שניתן להקימם במהרה ואף לפרקם", מספר האדריכל כפיר גלאטיה-אזולאי, אוצר התערוכה "מחשבות על פופ אפ".

» מחשבות על פופ אפ - לכל הפרטים» עכבר אמנות - לכל הכתבות והתערוכות» האמן ראגנאר קיארטנסון מציג את הצד הפסטורלי של ההתנחלויות» משלמה ארצי עד יאיר לפיד: הקול בראש של יזהר כהן"אני רואה מגמה עכשוויות לתכנון ועיצוב משרדי מכירות המציעים נכסים ודירות למכירה, ושעתידים להיסגר ברגע שרוב הדירות נמכרו, חנויות שנפתחות לפרק זמן ידוע מראש, נסגרות ומיד עוברות ללוקישן חדש. בכל אחד מהמקרים האלו פנה אלי היזם והגדיר זמן בנייה והקמה מהירים, תקציב מוגבל, ומודולריות המשפיעה על ההרכבה והפירוק". התערוכה החדשה מנסה לתת טעימה מחוויית הפופ-אפ ולחשוף את הקהל להשפעות שלה כיום על תחומים כמו עיצוב, אדריכלות, עיצוב אופנה, אמנות ומחול. בתערוכה מציגים 17 מעצבים ואמנים מגוון עבודות הקוראות לקהל להתנתק לרגע מהאלמנט הצרכני, ולחזור למקורותיו הטהורים, המתמטיים והאומנותיים. בסיום התערוכה רוב העבודות יועמדו למכירה ממש כמו חנות פופ אפ.רגע שעתיד להימחק

מהו בעצם פופ אפ, ולמה זה תמיד נשמע לנו כל כך מוכר? "את מושג 'פופ-אפ' טבע תומס מלטון ב-1775 כשפרסם ספר שלם המבוסס על 'מכניזם של נייר', כשרובנו מכירים את המושג מספרי הילדים הצבעוניים ועבי הכרס בעלי נגזרות הנייר התלת ממדיות שכאשר הספר נפתח דפי הניר השטוחים מתעוררים לחיים ומארגנים מחדש בצורה תלת מימדית", מסביר גלאטיה-אזולאי.אתה מרגיש שהמושג "פופ ארט" איבד במהלך השנים את משמעותו?"אני לא רואה שהמושג עבר 'הנמכה' כלשהי, הוא פשוט נחטף באגרסיביות על ידי הכוחות הכלכליים השולטים בשוק, על ידי רשתות השיווק והחברות הגדולות שמשתמשות בו עלינו. לא פלא שבשנים האחרונות פורח הפופ-אפ בזירת העיצוב הגלובלית והמסחרית: חנויות זמניות שנפתחות רק לרגע, 'קולקציות קפסולה' שמוצעות על המדף לימים ספורים, אתרי בילוי שמוקמים עם ערב ומקופלים בבוקר. כולם צועקים לנו: בואו מהר, לפני שיגמר. ואנחנו באים. אסיים ואומר: זוהי קריאה לאמץ נקודת מבט מודעת של התבוננות על רגע שעתיד לחלוף, ובכך להפוך אותו לנצחי".» כמה מהעבודות שיוצגו בתערוכה:"דוד פאר אמן פלסטי, המגדיר מחדש את המפתחים הנגזרים מבורות מכסי הביוב ובורות המים. הריבועים המאפיינים את רוב מכסי הבורות בתל אביב הפכו לסימן היכר בעבודות הפיסול המרחביות הקונספטואליות שלו. פאר חוקר את הטרנספורמציה המתחוללת במעבר בין הדו מימד לחלל מרחבי תלת מימדי".בין הדו-מימד לתלת מימד. "מפתח" - עבודה של דוד פאר"עבודה של פול ג'קסון אמן האוריגמי הבינלאומי המציג סדרה של 16 קיפולי פופ-אפ מנייר. בכל אובייקט מתבצעים שני חיתוכים בלבד, כל פעם במיקום אחר. אלו מיצרים אין סוף קומבינציות של נראות. העבודה מנסה להעלות שאלה על מצבו הייחודי של כל אדם, הן כפרט והן כחבר או חלק מקבוצה".שאלות קיומיות."צלצול" - עבודה של פול ג'קסוןעבודה של כפיר גלאטיה אזולאי, הלוקח חלק אקטיבי בעבודה, לכתוב, לשבת ולהתבונן, להיזכר ולדמיין - וכל זאת בתוך חלל מודע. חוויה חד פעמית שלא תשוב היא קריאה לפעולה. הוא מייצר הגדרה ראשונית לחלל באמצעות קווי מתאר של משטחים דמויי קירות התומכים זה בזה ומייצרים דינמיות והכוונה. קווי המתאר מורכבים מפרופילי אלומניום קלים, שהיום נמצאים בשימוש עיצוב חנויות פופ-אפ ובבניה של מבנים קלים הניתנים להרכבה ופירוק מהירים.תהליך של הרכבה ופירוק. "חדר" - עבודה של כפיר גלאטיה אזולאי "יובל ברו, סטודנטית לעיצוב אופנה משנקר בחרה לעצב שמלה שגזרתה נובעת מסופרפוזיציה של צללית הגוף והיחס שלה לתנועה. קונפליקט הגוף, מהווה ביטוי חי להתעצמות תופעת 'פופ-אפ'. השמלה בעלת נפח מוגדר מראש, משנה את צללית הגוף בכל תנועה ומקנה לה מראה יחודי".קונפליקט הגוף. "חשיפה/הסתרה" - עבודה של יובל ברו"נועה גיא, סטודנטית לאדריכלות בבצלאל, מציעה תכנון למבנה פופ-אפי בעל מאפיינים שונים המקנים לו איכויות המותאמות למציאות מתחדשת. נוכחות של בניין כאובייקט 'דה מטריאליסטי', נייד, בעל יכולת הסוואה, ושניתן באמצעותו להיעלם לחלוטין בשטח מורכב. נועה מתמודדת בעבודתה עם המושג 'גבול'- גבול פיסי שמתמוסס לאיטו, ומציעה גבול חדש, אינהרנטי אשר מושפע מכלכלה ופוליטיקה וכל מה שעלול בסופו של דבר להחריב את עצמו שוב".מבנה נייד. "מלחמת הגבולות" – עבודה של נועה גיא"אנה קיסליצינה וליזה קורולובה מציגות בעבודתן חלל המורכב ממודל חזרתי ומחבר מקורי, יחד מרכיבים 'פבליון' המשמש למנוחה או לפרטיות בתוך מרחב ציבורי או שטח פתוח. המבנה יוצר צל עצמי ומאפשר זרימת אויר דרכו כך שנוצרים תנאים אידיאלים לשהות בו. יחד עם זאת המעטפת מייצרת משחק מבטים בין חוץ לפנים. כל רכיבי המבנה מיוצרים בטכנולוגיה של הזרקת פולימרים פלסטיים (הדפסת תלת מימד) מה שמאפשר להם להיות קלים ובכך מותאמים להרכבה ופירוק מהירים".צל עצמי. "פבליון" - עבודה של אנה קיסליצינה וליזה קורולובה "גאלה טורמן מנסה להנכיח את רגע הלבלוב באמצעות תיעוד סזיפי ופרטני. זהו רגע מכונן, המגיח לזמן קצוב שלא יחזור על עצמו. בעבודותיה המושפעות מאסתטיקה זנית ניתן להבחין במעבר שבין שקט פנימי אל 'רעש' דבר המייצר אי נוחות. האמנית קוראת לצופה לקחת חלק ביצירה: 'יחד, ניצור זיכרון של חווית הצביעה' שכללה התבוננות, בחירה ופעולה. פעולה שבסופה חתימתו האישית של כל משתתף משנה את היצירה ומציגה לראווה מארג של החלטות השזורות זו בזו.אי נוחות. "לבלוב" - עבודה של גאלה טורמן "רז עומר, מעצב תעשייתי, תכנן ובנה שרפרף לישיבה המעניק חווית ישיבה דינמית יחודית. שימוש בטכניקה של החסרת חומר מקנה למשטח העץ ממנו עשוי השרפרף גמישות ויכולת כיפוף. באמצעות חיבור לחוט מתיחה ניתן לקבוע את זווית הישיבה. המעבר בין משטח העץ הדו-מימדי לאובייקט תלת ממדי המתנהל בחלל, היא פופ אפ מובהק".

גמישות ויכולת כיפוף. "שרפרף" - עבודה של רז עומרהתערוכה "מחשבות על פופ אפ" תוצג עד ה-31 באוגוסט במשכן לאמנות ע"ש מאירוב, חולון.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ