דיוקן צעיר: האורבניות העזובה של Dede

האמן Dede יוצא מהמרחב המוכר ומגיע לגלריה דן לתערוכה ראשונה. בדרך הוא מספר על עבודת האמנות הראשונה שראה, איך התחיל לצייר ומה נותן לו השראה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

את ההשכלה הרשמית שלו קיבל בבצלאל, אבל הוא מעיד שאת הלמידה האמיתית רכש לבד; הוא מחזיק סטודיו בתל אביב, לא חולם להציג במוזיאונים, והעצה הכי טובה שהוא קיבל היא מסדרת הטלוויזיה "דובי דוברמן" - הכירו אתDede, שהתחיל ליצור אמנות ברחוב והחליט לעשות עצירה בגלריה. » נא לא להאכיל את החיות - לכל הפרטיםשם: Dedeגיל: "יליד שנות ה-80".

איפה למדת? "למדתי בבצלאל, ועברתי התמחויות קלאסיות שונות בסדנאות של האקדמיה לאמנות ז'נבה. ולמרות זאת, את רוב מה שאני עושה היום, למדתי בצורה אוטודידקטית".

היכן אתה עובד? "אני מחזיק סטודיו בתל אביב מזה שש שנים ועובד בו".

ז'אנר: "אמנות רחוב, ציור ופיסול".מרקם עירוני משתנה. "נא לא להאכיל את החיות" (מתוך התערוכה)

האמן האהוב עליך, ולמה? "אדוארד הופר, ראושנברג, אולדנבורג, קנדינסקי, אנדי וורהול, מאטיס, פיקסו, פרנסיס בייקון והבעלים של פאול'ס קפה, כי הפולנטה שלו זו אמנות".

התערוכה הראשונה שראית: "רפרודוקציות של טבע דומם במסדרון בית החולים בלינסון. אני לא זוכר הרבה, אבל זה השפיע עליי עמוקות והפך אותי למי שאני היום".

איך התחלת לצייר/לפסל/לעשות אמנות: "התחלתי בצורה אינטואיטיבית, מגיל צעיר. לא קראתי לזה אמנות, זה הגיע אחר כך, כשאחרים ניסו להגדיר מה אני עושה. בתחילת גיל העשרה קפצתי לילה אחד מעל הגדר של בית הספר שלי וציירתי על קיר בחצר, שם היה קליק ראשון. יותר מאוחר, בצבא, באחד העונשים שקיבלתי, נדרשתי לסמן שבלונה שאומרת 'אסור לעשן' ברחבי הבסיס לקראת ביקורת בטיחות. הסתובבתי יום שלם עם שבלונת פלסטיק ודלי צבע אדום. לאחר מספר סימוני 'אסור לעשן' התחלתי לסמן את המילה 'אסור' בלבד, בכל מיני מקומות. את תוצאות ביקורת הבטיחות, אחסוך מכם. אבל השילוב בין הטכניקה למסרים אישיים שלי, המשיך איתי גם הלאה לחופשות סוף השבוע מהצבא ועד היום".

מוזיאון/חלל שאתה חולם להציג בו, ולמה: "מוזיאונים מעולם לא היו פסגת שאיפותיי. אני נוטה להנגיש את האמנות שלי בצורה ישירה לכל עובר אורח במרחב הציבורי. ועדיין מרגיש שזה המקום שמציג את היצירות שלי בצורה הטובה ביותר".

העצה הכי טובה שקיבלת? "אלכסון=אסון".גוף עבודות רחב וחדש. "נא לא להאכיל את החיות" (מתוך התערוכה)

מה אתה שומע בזמן העבודה? "את השכן שלי מתאמן לקראת כוכב נולד, ואת המוזיקה שבת הזוג שלי משמיעה בסטודיו כדי לחפות על קולו של השכן".

מהם מקורות ההשראה שלך? "קירות מתקלפים, פינות מוזנחות בדרום תל אביב, חפצים עזובים, בתים נטושים וכדומה".

על מה אתה עובד עכשיו? "הכנות אחרונות לקראת תערוכת יחיד בגלריה דן בתל אביב".

ספר על התערוכה שבה אתה מציג עכשיו: "התערוכה Do Not Feed the Animals שעתידה להפתח בתחילת דצמבר בגלריה דן, הינה תערוכת יחיד קונספטואלית הכוללת גוף עבודות רחב וחדש לגמרי. זהו שיאו של תהליך עבודה ארוך ,שבמהלכו בחנתי את המרקם העירוני המשתנה. הקדשתי מקום מיוחד למערכות היחסים שבין דימוי למקום ובין שדה האמנות הישראלי לסביבה האורבנית שבה הוא מתנהל. התערוכה מבוססת על מספר סדרות בטכניקות מגוונות ומציגה פרשנויות שונות לשאלות מי הן החיות ולאוכל בו אסור להאכיל אותן".התערוכה "נא לא להאכיל את החיות" תוצג עד ה-1 בינואר בגלריה דן, תל אביב.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ