מסמר שיער: רגע לפני הביקור במספרה

אם גם אתם סובלים מיום שיער רע ומכירים בעל פה את שמות התכשירים השונים לעיצובו, התערוכה החדשה בגלריה חנקין נועדה לכם

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

אם תעשו סקר קטן בין כמה מכרים, ותשאלו אותם מה הכי מעסיק אותם בגופם (אחרי המשקל, ברור שאחרי המשקל) - התשובה הרווחת תהיה ככל הנראה – השיער. צמיחה, נשירה, סמיכות, צבע, אורך – אלה רק חלק מהסוגיות הרות הגורל שמעסיקות את כולנו כשאנחנו חושבים על השיער שלנו. אך טבעי הוא שההתמודדות המורכבת הזאת תפרוץ את גבולות המספרה, ותגיע גם לגלריה ולאמנות. "מסמר שיער" היא תערוכה חדשה בגלריה חנקין שבמרכזה שיער, והרבה ממנו.התערוכה מעוררת מגוון של שאלות בנושא – כיצד בעידן שבו הפוטושופ נגיש לכולנו, ובהינף יד אנחנו יכולים לשנות את שיערנו בתמונה, מה היה קורה אילו היה לנו במכחולים ובמברשות יכולנו לקבוע אילו סוגי שיער יצמחו? ועוד יותר מזה, תארו לכם שזה גם היה משפיע על התוצרת? למשל מברשת ג'ינג'ית שהייתה יוצרת עבודה קופצנית ושמחה. "מכחלות" הוא פרויקט שיצרה שלי שמחה, בוגרת התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. הפרויקט הוצג בין היתר בשבוע העיצוב Salone Del Mobile במילאנו, בגלריית Sotheby’s בשיקאגו וב-The Corcoran Gallery בוושינגטון, ומצטרף לעבודות נוספות החוקרות את מושג השיער בחיינו.

» מסמר שיער - לכל הפרטיםרגע לפני הביקור אצל הספר. "מסמר שיער" (עבודה של שלי שמחה, צילום: עמרי שפירא)נתיבו של השיער

הידעתם שסין היא היצואנית הגדולה בעולם של שיער אדם? בטוח לא, אבל מתברר שהיא גם היבואנית הגדולה בעולם של עץ טרופי לתעשייה. תוך שילוב של שני הדברים האלו יצרו חברי הסטודיו Swine מאנגליה, קולקציה ייחודית של אובייקטים מהודרים בהשראת סגנון שנחאי דקו של שנות ה- 30, תוך מעקב  אחר נתיבו של השיער כחומר גלם, החל מהאנשים המוכרים את שיערם, דרך סוחרי השיער ועד השווקים העוסקים במלאכה. מסע בעקבות השיער. “Hair Highway” (עבודתם של studio Swine)השיער כביקורת חברתית רבקה דרולן, אמנית מארצות הברית בחרה להתמודד מערכת היחסים ההפכפכה שלרבים מהאנשים יש עם שיער הגוף שלהם. אם ריבוי המכונים להסרת שיער שקמו בעולמנו בשנים האחרונות, נראה שלרבים מאתנו שיער הגוף הפך להיות מטרד ומבייש. בעבודתה דרולן עושה שימוש בצילום ובפורטרט העצמי כמדיום לבניית נרטיבים המשמשים כמשחק מילים חזותי ולעיתים כביקורת חברתית. מה מסתתר מאחורי הוילון. “Hair Pieces” (עבודתה של רבקה דרולן)

עיוות הפנים האמן גל ווליניץ לקח את העיסוק בשיער קדימה, לעיסוק בפנים ובעיקר לסמלי ה"אימוג'יאי" שנמצאים בכל שיחה כתובה. בעבודתו מבקר ווליניץ את פעולת המחיקה של האישי והאותנטי לכדי מארג אחיד ומנוון שנמצא בכל שיחה, כאשר אין בידול בין שיחה לשיחה.האימג' המוכר לכולנו. "חחח" (עבודתו של גל ווליניץ)בין המלאכותי לטבעי בין עולם הטבע לעולם הדיגיטלי יצר עומר פולק, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, עבודה המקיימת דיאלוג חומרי ורגשי בין המלאכותי לטבעי. באמצעות אובייקט שהוא תוצר של אלגוריתם מתמטי לבין ריסים ששילב בעבודה, מובא סבך של הקשרים תרבותיים, המעלים שאלות על שימור ונוסטלגיה.שימור ונוסטלגיה דרך השיער. "FOMO" (עבודתו של עומר פולק)התערוכה מסמר שיער תוצג החל מיום שבת ה-27 ביוני ועד שבת ה-22 באוגוסט בגלריה חנקין, חולון.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ