אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

צבע טרי אחד ביום 2012: הג'ונגל של גלריה עינגע

דוד עדיקא, רותי אגסי, גסטון צבי איצקוביץ ועוד רבים וטובים - גלריה עינגע מציגה ביריד צבע טרי תערוכה המשלבת בין טבע לתרבות עם מיטב אמני הגלריה

תגובות

אתי שוורץ לא התכוונה להיות אוצרת, זה פשוט קרה כתהליך טבעי. שוורץ עובדת כצלמת עצמאית, מורה לצילום במכללת הדסה ושותפה בבית המלאכה "רע בית מלאכה לצילום" בתל אביב. לאחר שלוש שנים של עבודה אינטנסיבית בשירות אחרים, הציגו שוורץ ורע בן דוד, הבעלים של בית המלאכה, תערוכה משלהם שהוצגה בגלריה עינגע. זו הובילה לתערוכת נושא ביריד צבע טרי 5 שנקראת "טבע, פרא תרבות". התערוכה מתעסקת במפגש וקווי ההשקה בין הפראי למתורבת, ומדגישה אספקטים מדעיים באמנות כמו אנטומיה, גיאולוגיה וזאולוגיה, דרך נקודת המבט האנושית. משתתפים בתערוכה אמני הגלריה - רותי אגסי ושי אזולאי ואמנים אורחים: אדם ברג, גסטון צבי איצקוביץ, יעל בורשטיין וכן שוורץ ובן דוד עצמם.

» צבע טרי 2012 - לכל הפרטיםצבע טרי 2012 - הכירו את האמנים:» מתוך חממת האמנים: לנה רבנקו» מתוך חממת הוידאו: אפרת ויטל» פרויקט מיוחד: המרכז לאמנות עכשווית

איך נוצר החיבור עם גלריה עינגע?"זו גלריה צעירה בבעלות נטע אשל ורויטל גל, שמקדמות אמנים צעירים ותכנים שונים שלאו דווקא נמצאים במוקד העניין האמנותי. בהתחלה הצגתי במקום עבודות צילום שלי, ולאחר שראיתי כמה תערוכות יחיד וקבוצתיות בגלריה, החלטתי ביחד עם בעלות הגלריה למצוא נושא ליריד ולא להגיש רק מקבץ של עבודות".

למה בחרת דווקא בקשר שבין טבע ותרבות כנושא?"רציתי לאצור עבודות שיש בהן היבט מחקרי על הגוף והאנטומיה שלו, נושא מאוד קרוב ללבי מבחינת עניין ואסתטיקה, ולשחק עם זה מכל מיני כיוונים. למשל שאלות על הגוף ועל האנטומיה, שאלות על מהות היופי, על שלמות ועל חסר. כמו כן התעסקות במבנים תרבותיים, בדיאלקטיקה שלהם עם הטבע ופוטנציאל העימות בין השניים, כמו באסונות טבע למיניהם".

ספרי קצת על העבודות המוצגות בתערוכה. "הפסל של אדם ברג עשוי מחומרים שקשורים למדבר, ומתכתב עם עבודת וידיאו שעשה בבילעין. עבודה של רמי מימון נראית לכאורה כמו מודל אנטומי מושלם, ומעלה שאלות על האסתטיקה הקלאסית. העבודות של יעל בורשטיין לקוחות מחייה בקליפורניה - בתים מעוצבים שעליהם היא מלבישה כל מיני קטסטרופות. היא מתארת תרבות שמותקפת על ידי רעידת אדמה, מפולת ואיום של מחיקה. שי אזולאי יצר דמות שמנגנת על אורגן בנוף מדברי בשקיעה, מעין 'החלילן מהמלין' שקרנפים שועטים כלפיו, עם כל מה שכרוך במושג ההתקרנפות".

*#