אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ציור קלאסי במוזיאון ישראל, צילום מודרני במדרשה: תערוכות מומלצות לשבוע הקרוב

תערוכת תמונות מקניה בסטודיו Photolight, צילומים של טל ניסים בגלריה המדרשה, תערוכה כפולה בגלריה הקיבוץ ופוקוס על ציור של רובנס במוזיאון ישראל

תגובות

התערוכה The Magic of Kenya נותנת הצצה לחיי השבטים, חיות הפרא  והנופים המרהיבים של קניה. מרבית הצילומים בתערוכה צולמו באתרים הסגורים לקהל התיירים בקניה, ומקנים נקודת מבט חדשה ואקזוטית לצופה. התערוכה היא פרי חוויותיו וטיוליו של צלם הטבע ומייסד ומנכ"ל פורטל הצילום PHOTOLIGHT, ודים אונישצ'נקו. זוהי תערוכתו הראשונה בישראל. התמונות המוצגות נבחרו בקפידה ממגוון של עשרות אלפי תמונות שצולמו על ידי אונישצ'נקו לאורך השנים.

» ודים אונישצ'נקו - The Magic of Kenya, עד ה-26.1. גלרית אמנות ומרכז הדפסות PHOTOLIGHT, מנחם בגין 42, תל אביב. שעות פתיחה: א'-ה' ושבתות 09:30-18:30, ו' 09:00-14:00.

עולם אחר. צילום של ודים אונישצ'נקו

בתערוכת הצילומים "מחר הוא יום נפלא" מחבר הצלם טל ניסים בין טבע לתרבות בארץ, ובוחן את נקודות המפגש בינהן. לצורך הצילומים שוטט ניסים באתרי תיירות מקומיים ושטחי ספר עירוניים ותיעד אנשים, רכבים ואובייקטים שונים. לאחר מכן עבוד בנוסף בסטודיו והרכיב דימויים נוספים על התמונה במחשב. עבודת העיבוד במחשב אפשרה לניסים להכתיב על הצילום את נקודות מבטו באופן מוחלט, ללהק משתתפים ולביים את הסיטואציה לכדי יצירת דימוי שהוא הדימוי האידיאלי עבורו.

האמן טל ניסים הנו צלם צעיר שסיים את לימודיו בבית הספר מנשר לאמנות, בשנת 2008. ניסים השתתף במספר תערוכות קבוצתיות והציג תערוכת יחיד בגלריית מנשר.

התערוכה מוצגת בגלריה של המחלקה לצילום במדרשה לאמנות בית ברל.

» טל ניסים - מחר הוא יום נפלא, עד ה-31.1. המדרשה לאמנות - בית ברל כפר סבא, דואר בית ברל, 44905, כפר סבא. שעות פעילות: א'-ה' 11:00-17:00.

"על אהבה ומוות – רובנס: ונוס ואדוניס" היא תערוכה חדשה בסדרת "פוקוס", הבוחנת יצירות מופת באוסף מוזיאון ישראל. הסדרה תתמקד בכל פעם ביצירה אחרת ותשחזר את תהליכי העבודה של האמן בטרם נוצר ציור השמן הסופי.

התערוכה הראשונה מתמקדת ביצירתו גדולת המימדים של האמן פיטר פול רובנס - "מות אדוניס" משנת 1614 בקירוב, ובוחנת כיצד נולדת יצירת מופת בסדנתו של יוצר גאון. התערוכה מאפשרת הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך היצירה ויוצגו ברישומי הכנה ומתווה שמן של רובנס שקדמו לציור הסופי כמו גם הדפסים בעקבות יצירות שלו. כחלק מהתערוכה יוצגו גם ציורים, רשומים והדפסים מן המאה ה-17 העוסקים בנושא מות אדוניס, הן מאוספי מוזיאון ישראל והן באמצעות השאלות ממוזיאונים נודעים בעולם.

» על אהבה ומוות – רובנס: ונוס ואדוניס, עד ה-6.5. מוזיאון ישראל ירושלים, שדרות רופין 17, ירושלים. ימים ושעות פתיחה: א', ב', ד', ה'  17:00-10:00, ג' 21:00-16:00, ו' וערבי חג 10:00-14:00, שבתות וחגים 17:00-10:00.

בעקבות רובנס. "מות אדוניס"

 ביום ג' 17.1 בשעה 20:00 יתקיים האירוע "צלמים מספרים" במסגרת תערוכת צילומי עיתונות - צלמים נבחרים מתוך הזוכים והמשתתפים מספרים על עבודתם.

הצלמים המשתתפים: יובל טבול, זוכה בפרס "סדרת השנה". צלם עצמאי, צילם סדרת תמונות של דמויות מפתח במחאת האוהלים. תומר יפרח, זוכה מקום ראשון בסדרות, קטגוריית חיי יום יום. תיעד במשך מספר חודשים את חייהן של אסירות בכלא נווה תרצה.אייל לנדסמן, מציג עבודת מדיה משולבת, בנושא משפחות פליטים ועובדים זרים מ-15 מדינות ולאומים שונים אשר מספרים מהו "בית" עבורם.

» תמונות מדברות: הסיפורים מאחורי תערוכת "עדות מקומית"» תערוכת צילומי עיתונות, עד ה-28.1. מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, רמת אביב. יום שלישי ה-17.1 בשעה 20:00

בגלריה הקיבוץ נפתחו לאחרונה שתי תערוכות חדשות. בתערוכתו של צור ברק "נוף תחום" חלל הגלריה הפנימי לבן וריק. צור מדגיש את הגלריה כ"קובייה לבנה" על ידי הלבנה של דופנותיה וריקון תכולתה. בדפנות אלו הוא מטפל על ידי יצירה והדגשה של שכבות נוספות. את הרצפה הוא מגביה ב- 12 ס"מ, באמצעות פלטות ליציקת בטון, בקיר המרכזי הוא בונה קיר גבס "סטנדרטי" וחורץ בו חריץ אופקי. את קיר הגלריה הארוך אשר כוסה בשנים האחרונות על ידי קיר גבס מפאת הלחות והפטריות שנוצרו בו הוא יחשוף. הקיר הקיים, הלח, ייצבע בחומר לבן וגמיש המאפשר קילוף 40 שנה של שכבות צבע שנוספו לאחר כל תערוכה. באחת מהן, לפני כשלושים שנה, הייתה תלויה תערוכה הנוגעת לילדותו.

התערוכה השנייה כוללת מקבצים פיסוליים של הפסלת אורלי סבר, הערוכים בגובה עין אחיד. המבנים עשויים במכוון באופן מגושם, נראים כאילו הם רוצים לשקוע אל בסיסם, או להתפקע ולפרוץ את המעטפת שלהם. המבנים מתייחסים בחלקם לסביבה מסוימת, אם זה מבנים של ראשית ההתיישבות הקיבוצית, כמו חדר (שהוא בית מאוד בסיסי), רכבת (מבנה לכמה בתים מחוברים), מגדל מים, מגדל צפייה או שמירה, או סילו. יש גם הרבה מקלטים אטומים, מלאים עד אפס מקום. חלק אחר של המבנים מתייחס לצורות בסיסיות של ארכיטקטורה, כמו מלבן, עמוד או גליל, טרפז ועוד. הן נראות מופשטות יותר, אך עדיין מתקיימות בין מבנה לבין צורה פיסולית/הנדסית.

» צור ברק - נוף תחום, אורלי סבר - יחידות, עד ה-10.2. גלריה הקיבוץ, דב הוז 25, תל אביב. שכות פתיחה: ב'-ה': 11:00-15:00, 16:00-18:00 ו' 11:00-14:00מתחילת ההתיישבות הקיבוצית. עבודה של אורלי סבר

*#